قیمت ویزا کانادا در سال 2023

کدخبر: ۵۹۳۲۱۳
کانادا کشوری سردسیر است که در شمال قاره امریکا قرار گرفته‌است. این کشور با وجود آب‌وهوای بسیار سردی که دارد، طرفداران و علاقه‌مندان زیادی برای اقامت موقت یا حتی دائمی دارد.
قیمت ویزا کانادا در سال 2023

 یکی از نکاتی که باید در این باره بدانید این است که برای تمکن مالی ویزای توریستی کانادا، حداقل مبلغی که به صورت نقدی به ازای هر نفر توصیه می شود؛ 10 هزار دلار کاناداست و البته بسته برنامه سفر، این مبلغ می تواند متغییر باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر درباره ویزا کانادا صحبت کنیم.

انواع ویزا توریستی کانادا

در کانادا دو نوع ویزای توریستی وجود دارد.

  1. ویزای توریستی یک بار ورود کانادا (سینگل)

ویزای توریستی سینگل فقط یکبار امکان ورود به کشور کانادا را برای شما فراهم می‌آورد. اگر پس از یکبار بخواهید مجددا به این کشور بروید باید مجددا ویزا بگیرید. اعتبار این ویزا شش ماه است. اگر قصد دارید برای کاری چند ماهه و موقت به کانادا بروید یا در یک کنفرانس مربوط به شغل یا درس‌تان ملحق شوید، می‌توانید از این ویزا بهره ببرید. اما اگر مجبور باشید مدام از این کشور خارج شده و دوباره وارد شوید، این نوع ویزا مناسب نیست.

  1. ویزای توریستی چند بار ورود کانادا

اعتبار این نوع ویزا بسیار بیشتر است. همچنین متقاضیان هرچند مرتبه که بخواهند می‌توانند در این مدت به کشور کانادا رفت‌وآمد داشته‌باشند اما حداکثر زمانی که می‌توانند برای هربار سفر با این ویزا در کشور کانادا بمانند شش ماه است.

قیمت ویزا کانادا

نکاتی که باید درمورد این دو نوع ویزا بدانید

اینکه متقاضیان برای ویزای توریستی سینگل درخواست دهند یا مولتیپل دست خودشان نیست. تصمیم‌گیرنده در این باره افسر مهاجرتی است. با این حال اکثر درخواست‌ها برای ویزای مولتی در نظر گرفته می‌شود و در مواقع کمی به افراد ویزای سینگل می‌دهند. اگر ویزای شما از نوع چندبار ورود باشد تا حدود 10 سال اعتبار دارد. با این حال تاریخ دقیق آن توسط افسر مهاجرتی تعین می‌شود.

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا به ازای هر فرد 100 دلار و به ازای هر خانواده 5 نفره یا بیشتر که به صورت هم‌زمان اقدام نمایند، 500 دلار است. تمدید ویزای توریستی به ازای هر نفر نیز 100 دلار است. بازیابی وضعیت ویزیتور، هزینه انگشت‌نگاری به ازای هر نفر و هزینه انگشت‌نگاری به ازای هر خانواده (شامل دو نفر و یا بیشتر)، به ترتیب 200، 85 و 170 دلار است.

تمکن مالی مورد نیاز جهت دریافت ویزای توریستی کانادا

پیش از اینکه بتوانید ویزای توریستی کانادا را بگیرید، باید این اطمینان را بدهید که امکان تامین هزینه‌های خود و همراهیان خود را در طول مدت اقامت در این کشور دارید. حداقل تمکن مالی، مبلغ مشخصی ندارد و به عوامل مختلفی وابسته است. از جمله این عوامل مدت زمانی است که در این کشور اقامت دارید. بجز آن تعداد افرادی که همراه شما هستند، محل اقامت شما و اینکه آیا در هتل اقامت دارید یا منزل خویشاوندان و دوستان، ازجمله عوامل موثر بر تمکن مالی هستند. با این وجود برای اینکه امنیت خود را افزایش دهید بهتر است به ازای هر ماه اقامت در کانادا، بهتر است دست‌کم دو هزار دلار تمکن مالی نشان دهید.

قیمت ویزا کانادا

افرادی که مجاز به دریافت ویزای کانادا هستند

از نخستین شرایطی که متقاضی باید داشته‌باشد، مدارک و پاسپورت معتبر است. علاوه‌بر آن فرد متقاضی باید در سلامتی جسمانی کامل باشد. همچنین محکومیت کیفری نداشته‌باشد. با مدارک خود پلیس مهاجرت را قانع کند که وابستگی شغلی، فامیلی و کاری به کشور خود دارد و به این دلایل به کشور خود باز خواهد گشت. پول کافی برای مدت اقامت خود داشته‌باشد. ممکن است نیاز به تست پزشکی یا دعوتنامه هم داشته‌باشند.

مراحل درخواست ویزای کانادا

باید بدانید که برای درخواست ویزای کانادا چه برای تحصیل چه برای گردشگری، فرصت مطالعاتی یا هر نوع دیگر، چه مراحلی را لازم است پشت سر بگذارید. اولین گام این است که مدارک خود را به‌صورت الکترونیکی به سفارت کانادا بفرستید و هزینه‌های مورد نیاز برای آن را بپردازید. گام دوم این است که برای انجام انگشت‌نگاری و بیومتریک به یکی از کشورهای اطراف ایران بروید. گام بعدی پیکاپ پاسپورت کانادا به یکی از دفاتر وک جهت الصاق ویزا (در صورت ویزا شدن) است.

نگاهی به هزینه‌های توریستی ویزای کانادا

نرخ مشتری برای ویزای توریستی کانادا 350 دلار امریکا و برای نرخ همکار، 330 دلار امریکا است. ثبت نام ویزای توریستی افراد زیر 14 سال با نرخ مشتری 300 دلار و با نرخ همکار 290 دلار امریکا است. هزینه مربوط به وقت سفارت کانادا نیز با نرخ مشتری 30 دلار و با نرخ همکار 20 دلار امریکا خواهدبود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید