پروفیل خود را چکی و مهلت دار بخرید؟

کدخبر: ۶۰۵۷۹۷
به دلیل شرایط اقتصادی امروز کشور و نبودن نقدینگی در سطح بازار، خرید نقدی پروفیل برای برخی از افراد مشکل است.
پروفیل خود را چکی و مهلت دار بخرید؟

رپرتاژ آگهی: در چنین مواقعی باید به فروشگاه‌ها یا تامین کننده‌های آهن‌آلات که امکان فروش اقساطی پروفیل آهن و فولاد را دارند، مراجعه کنید. در ادامه مطلب به مراحل و چگونگی خرید پروفیل به صورت چکی را برای شما توضیح داده‌ایم.

پروفیل چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از اینکه به شرایط اقساطی یا چکی خرید پروفیل بپردازیم، باید با پروفیل و انواع آن آشنایی داشته باشید. پروفیل معمولا محصولاتی از جنس فولاد یا آهن هستند که با روش‌های مختلفی، همچون فشردن و نورد سرد یا گرم تولید می‌شوند. پروفیل‌ها انواع مختلفی دارند که هرکدام از آنها در صنایع مختلفی به کار گرفته می‌شوند. براساس نوع پروفیل و مشخصات آنها، قیمت پروفیل تعیین می‎‌شود. به طور کلی یکی از معروف‌ترین کاربردهای پروفیل در صنعت ساختمان سازی و راه سازی است. پروفیل‌ها در دو گروه مختلف قرار می‌گیرد که شامل پروفیل صنعتی و ساختمانی می‌شوند.

قوطی و نحوه محاسبه قیمت روز قوطی

در ساختمان سازی از مصالح گوناگونی برای ساخت سازه‌های مختلف، استفاده می‌شود که یکی از پرکاربردترین آنها مربوط به قوطی پروفیل است. قوطی‌ها به دو گروه صنعتی و ساختمانی تبدیل می‌شوند که هرکدام از آنها کاربرد به خصوص خود دارند. قوطی‌های ساختمانی معمولا از متریال‌هایی همانند آلومینیوم، گالوانیزه و.. تشکیل می‌شوند که هرکدام از آنها قیمت متفاوتی دارند. امروزه افراد زیادی به دنبال خرید آنلاین قوطی هستند؛ اما می‌دانید نرخ قوطی چگونه محاسبه می‌شود؟ توجه داشته باشید، قیمت قوطی براساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود که برخی از آنها شامل موارد زیر هستند:

قیمت آهن‌آلات

·        به طورکلی قیمت آهن‌آلاتی چون قوطی براساس وزن و مشخصات ظاهری آن تعیین می‌شوند.

·        قیمت روز پروفیل قوطی براساس نوسانات دلار تعیین می‌گردد.

·        کیفیت پروفیل قوطی یکی دیگر از گزینه‌هاست که در قیمت روز قوطی تاثیر می‌گذارد.

·        برای محاسبه قیمت قوطی به نرخ روز، باید به جدول اشتال مراجعه کنید.

·        آلیاژ به کار رفته در قوطی پروفیل، عامل دیگریست که در قیمت پروفیل قوطی تاثیرگذار است.

·        نحوه تولید و مواد اولیه قوطی از گزینه‌های مهم در روند قیمت گذاری قوطی است.

·        نوع حمل و نقل مواد اولیه و پروفیل قوطی، نقش بسزایی در قیمت آنلاین پروفیل قوطی دارد.

چگونه می‌توان قیمت دقیق آهن را محاسبه کرد؟

ورق‌های آهن از پرمصرف‌ترین پروفیل‌های سطح بازار هستند که در ساختمان سازی و دیگر صنایع مختلف، کاربرد بسزایی دارند. ضخامت و اشکال آهن نسبت به کارایی که دارند بسیار متنوع هستند به همین دلیل یکی از گزینه‌ها که بر روی قیمت ورق آهن تاثیر دارد، مربوط به نوع ورق آهن است. برای خرید آنلاین آهن حتما به کیفیت و مشخصات آن توجه داشته باشید. فاکتورهای مختلفی بر روی قیمت آهن تاثیرگذار است که برخی از آنها شامل موارد زیر هستند:

·        نوع ورقه‌های آهن بر روی قیمت آنلاین آهن تاثیر بسزایی دارند.

·        برای محاسبه دقیق قیمت پروفیل آهن باید به مشخصات محصول توجه داشته باشید.

·        نوع حمل و نقل و نحوه تولید ورقه‌های آهن بر روی قیمت روز آهن تاثیر دارد.

·        از موارد دیگری که می‌توان نقش بسزایی در قیمت آهن‌آلات داشته باشد، مربوط به تقاضای مشتری است.

برای محاسبه قیمت آهن‌آلات باید وزن محصول بر حسب کیلوگرم را داشته باشید تا بتوانید قیمت آن را بدست آورید. توجه داشته باشید قیمت پروفیل روزانه در حال نوسان است؛ زیرا این نوع محصولات براساس نوسانات ارز یا دلار، تغییر پیدا می‌کند.

چه عواملی بر روی قیمت گالوانیزه تاثیر دارد؟

پروفیل گالوانیزه در گروه‌های سبک و سنگین قرار می‌گیرند، به همین دلیل پروفیل گالوانیزه انواع مختلفی دارند که هرکدام از آنها قیمت متفاوتی دارند. ورق گالوانیزه به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خوردگی دارد، مورد توجه اکثر مشتریان برای ساخت و ساز است. معمولا از این نوع ورقه‌های برای تولید قطعات خودرو، تولید بدنه، لوازمات خانگی، صنعت لوله‌کشی، صنعت کشاورزی و... استفاده می‌کنند. برای خرید گالوانیزه، می‌توانید با استفاده از چک به صورت اقساطی محصولات خود را تهیه کنید. معمولا قیمت گالوانیزه به صورت چکی، ممکن است نسبت به نقدی، گران‌تر باشد. عواملی که باعث نوسانات قیمت پروفیل گالوانیزه می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

·        زمان محاسبه قیمت گالوانیزه باید حتما از وزن محصول اطلاع کامل داشته باشید.

·        قبل از خرید آنلاین گالوانیزه، حتما به مشخصات و هزینه حمل و نقل آن توجه کنید.

·        نوسانات نرخ ارز بر روی قیمت آهن‌آلات، نقش بسزایی دارند.

برای محاسبه قیمت روز پروفیل گالوانیزه باید از فرمول زیر استفاده کنید تا بتوانید قیمت محصول را برحسب کیلوگرم  یا متر به دست آورید. توجه داشته باشید، برای مشخصات ورق گالوانیزه می‌توانید از لیست اشتال استفاده کنید.

طول ورق گالوانیزه( متر) * عرض ورق( میلی متر) * ضخامت ورق * عدد چگالی/ 1000

نبشی چیست و چه کاربردی دارد؟

نبشی‌ها از آلیاژی به نام فولاد تشکیل می‌شوند که نحوه تولید آنها می‌تواند مختلف باشد؛ زیرا نبشی‌ها معمولا با روش نورد گرم و سرد ساخته می‌شوند که همین امر، می‌تواند در نوع کاربرد و مشخصات نبشی‌ها تاثیرات بسزایی داشته باشند. از نبشی‌ها در صنایع مختلفی چون ساختمان سازی، خودروسازی، پروژه‌های مختلف عمرانی، راه و شهرسازی، صنعت کشاورزی و... استفاده می‌شود.

توجه داشته باشید قیمت نبشی بر اساس نوسانات روز بازار، ثبات ندارد؛ به همین دلیل برای قیمت روز نبشی باید به صورت آنلاین و لحظه‌ای از قیمت این نوع محصولات اطلاع کسب کنید. به طورکلی قیمت نبشی بر اساس وزن این نوع آهن‌آلات تعیین می‌گردد. عوامل موثری که بر روی قیمت پروفیل نبشی اثر می‌گذارد، شامل وزن، کیفیت، متریال ساخت، نحوه ساخت، نوسانات بازار و... می‌شوند.

پروفیل ناودانی در چه گروهی قرار می‌گیرد؟

ناودانی یکی دیگر از پروفیل‌های فولادی است که در گروه پروفیل باز قرار می‌گیرند و از یک سطح جان و دو سطح بال تشکیل شده‌اند. متریال‌های مختلفی که برای ساخت این نوع محصولات بکار می‌گیرند، شامل گالوانیزه، آلومینیوم و استنلس استیل هستند که هرکدام از آنها قیمت و کاربرد مختلفی در صنایع دارند. از مزایای استفاده از ناودانی، می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشت:

·        مقاومت بالا در برابر ضربه‌های سنگین

·        نصب سریع و آسان در ساختمان سازی

·        طول عمر بالا

·        مقاومت بالا در برابر تنش‌های فولادی

·        بهترین گزینه برای اسکلت فلزی

·        دارای وزن سبک

مراحل خرید آهن‌آلات با استفاده از چک

امروزه مشکلات اقتصادی باعث شده که خریداران محصولات تولیدی نتوانند آهن‌آلات را به صورت نقدی خرید کنند. نبودن نقدینگی در سطح بازار می‌تواند مشکلات زیادی را برای تولید کنندگان و مشتریان به وجود آورد. بهترین راهکار برای این مواقع، خرید و فروش به صورت اعتباری است. برخی از تولید کنندگان برای رفاه حال خریداران، محصولات خود را به صورت اعتباری به فروش می‌رسانند. بهترین روش برای خرید آهن‌آلات به صورت اعتباری با استفاده از چک است. برای خرید محصولات یا آهن‌آلات باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید، زیرا شرکت‌های مختلف براساس فاکتورهای مختلفی آهن‌آلات را به صورت چکی به فروش می‌رسانند. گزینه‌های مهمی که زمان خرید آهن‌آلات به صورت اعتباری یا چکی باید به آنها توجه داشته باشید شامل موارد زیر هستند:

آهن آلات

 

·        ارائه چک به نام فرد معامله کننده الزامیست.

·        مشتری باید از طریق شرکت تامین کننده، اعتبار سنجی شود.

·        ارائه چک صیادی به نام مشتری با مشخصات کاملا صحیح، یکی دیگر از شروط اصلی خرید اعتباری است.

·        تعیین سررسید چک براساس توافق خریدار و تامین کننده آهن‌آلات، از دیگر اواویت‌های خرید اعتباری است.

مزایای استفاده خرید پروفیل با استفاده از چک

امروزه نوسانات شدید بازار باعث شده افراد زیادی محصولات خود را به صورت نقدینگی به فروش برسانند؛ اما در این میان تولید کنندگانی هستند که برای رفاه حال مشتریان خود از روش فروش اعتباری با چک استفاده می‌کنند. خرید پروفیل به صورت اقساطی به مشتریان کمک می‌کند تا هزینه محصول را به صورت بلند مدت یا در چندین قسط مختلف به تامین کننده، پرداخت کند. شرایط خرید به صورت اقساطی به عوامل مختلفی بستگی دارد. تامین کننده‌ها یا فروشندگانی که محصولات خود را به صورت چکی به فروش می‌رسانند، ممکن است مدارک مختلفی را از متقاضیان درخواست کنند. بعد از تحویل دادن مدارک مورد نیاز بین مشتریان و فروشندگان قرارد بسته می‌شود که معمولا فروشنده برای پیش پرداخت، مبلغی از قیمت کل محصول را از مشتری دریافت می‌کند.

در قراردادهای خرید و فروش آهن‌آلات به صورت چکی باید جزئیات مختلفی را در نظر داشته باشید که برخی از آنها شامل تاریخ نقد شدن چک، میزان جریمه دیرکرد و شرایط فسخ معامله به طور کامل در قرارداد ذکر شده باشد.

مراحل خرید پروفیل با چک

برای خرید یا فروش پروفیل با استفاده از چک باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید:

·        برای دریافت چک صیادی به یکی از شعب بانک مربوطه مراجعه کنید.

·        مدارک مورد نیاز متقاضی برای تضمین خرید با چک صیادی که از سوی فروشنده تعیین شده است.

·        ارانه دادن چک صیادی و اسناد معتبر به همراه تاریخ مشخص باید به فروشنده تحویل داده شود.

·        انعقاد قرارداد معامله فروش پروفیل به همراه تمام جزئیات مربوط به معامله و امضا کردن توسط طرفین معامله، الزامیست.

·        دریافت استعلام آهن‌آلات مورد نیاز متقاضی از انبار فروش

·        وصول چک در زمان مقرر

·        شرایط فسخ قرارداد بر اساس توافق طرفین

·        تعین نرخ سود فروشنده

نحوه خرید پروفیل با چک

معمولا زمانی که به خرید آهن‌آلات برای پروژه‌های بزرگ صنعتی و یا ساختمانی اقدام می‌کنید، معمولا دسترسی نداشتن به منابع مالی به صورت نقدینگی می‌تواند مشکل بزرگی روند پروژه باشد. در این مواقع بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل استفاده از خرید اعتباری با چک است. با استفاده از چک می‌توانید، معاملات بزرگ آهن‌آلات را در کم‌ترین زمان ممکن به صورت اعتباری از فروشندگان دریافت کنید. مهندسان یا پیمانکاران با استفاده از چک، می‌توانند مصالح را با سود مناسب خریداری کنند. زمان خرید پروفیل با چک، اول باید تامین کننده مناسب پروفیل را انتخاب کنید، و با مذاکره با فروشنده از شرایط خرید به صورت چک اطلاع کسب کنید.

روش خرید پروفیل با چک

روش خرید پروفیل با چک

برای خرید پروفیل در ایران سه روش وجود دارد که شامل خرید اهن‌آلات از کارخانه، بنگاه و شرکت‌های بازرگانی می‌شود که مشتریان براساس نیاز خود، می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. مشتریانی که قصد خرید اهن‌الات با حجم بالای یک تریلی را دارند، می‌توانند به کارخانه مراجعه کنند و بدون واسطه خرید خود را انجام دهند. برخی از کارخانه‌ها برای رفاه حال خریداران، فروش به صورت اعتباری را برای آنها فراهم کرده‌اند. مشتریانی که قصد خرید پروفیل در حجم پایین را دارند، می‌توانند به بنگاه‌های فروش آهن‌آلات مراجعه کنند. با مراجعه کردن به شرکت‌های آهن‌آلات بازرگانی معروف و محبوب پروفیل، می‌توانید محصولات خود را به صورت کم یا زیاد سفارش دهید؛ به طور کلی خرید پروفیل در شرکت‌ها هیچگونه محدودیت وزنی ندارد.

زمان خرید پروفیل باید به چه نکاتی توجه داشت؟

به این نکته توجه داشته باشید که یک خرید مطمئن و عالی زمانی رخ می‌دهد که شما از روی آگاهی اقدام به خرید کرده باشید. به همین دلیل قبل از خرید پروفیل شما باید با مشخصات کلی و انواع پروفیل آشنایی داشته باشید؛ تا بتوانید خرید خود را به صورت حرفه‌ای انجام دهید. قبل از خرید انواع پروفیل با چک حتما به مشخصات و کاربرد آنها که شامل موارد زیر هستند، توجه ویژه‌ای داشته باشید.

·        حتما به کیفیت پروفیل توجه داشته باشید؛ زیرا کیفیت محصول نقش بسزایی در کارایی آن دارد.

·        معمولا پروفیل‌ها در دو دسته سنگین و سبک قرار می‌گیرند که هر کدام از آنها مزایای مخصوص خود را دارند.

·        معمولا میلگردهای سبک نسبت به میلگردهای سنگین وزن و کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند.

·        هزینه حمل و نقل پروفیل در قیمت نهایی انواع پروفیل تاثیر بسیار بالایی دارد.

·        قبل از خرید اهن‌آلات حتما به ضخامت، وزن و ابعاد محصولات توجه داشته باشید.

·        قبل از دریافت آهن‌آلات حتما آنها را به فاکتور خود مقایسه کنید.

قیمت انواع پروفیل بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

به طور کلی پروفیل انواع مختلفی دارد که هرکدام از آنها مشخصات منحربه‌فرد خود را دارند. معمولا قیمت پروفیل بر اساس وزن یا ضخامت آنها تعیین می‌شود. قیمت آهن‌آلات در سطح بازار در برخی مواقع به صورت کیلوگرم و در برخی مواقع به صورت متر محاسبه می‌گردد. به طور مثال اگر بخواهید قیمت پروفیل آهن را به نرخ روز بدست آورید باید وزن آهن را براساس فاکتورهایی مختلف بدست آورید و سپس در قیمت روز آهن ضرب کنید، تا قیمت نهایی پروفیل آهن را بدست آورید. به طور کلی عوامل بسیاری در تعیین قیمت پروفیل اثرگذار هستند. برای محاسبه انواع پروفیل باید از فرمول زیر استفاده کنید:

وزن پروفیل= 7/86( چگالی آهن) * طول شاخه * ضخامت پروفیل *( طول + عرض) * 2

کلام آخر

امروزه در سطح بازار نقدینگی بسیار کاهش پیدا کرده است که این امر در بازار خرید و فروش آهن‌الات و انواع پروفیل تاثیر گذاشته است. برای رفع این مشکل، تولید کنندگان برای رفاه حال خریداران و مشتریان خود گزینه خرید اعتباری با چک را فراهم کردند. برای خرید انواع پروفیل بین خریدار و فروشنده، قرارداد بسته می‌شود تا در حین معامله مشکلی برای هیچ کدام از طرفین، رخ ندهد. معمولا خرید با چک، شرایط مختلفی دارند که در ابتدا مطلب به آنها اشاره کردیم. در صورت هرگونه مشکل یا سوالی در مورد خرید پروفیل با استفاده از چک، می‌توانید نظرات خود را برای ما کامنت کنید تا مشاورین سایت، شما را در کم‌ترین زمان ممکن راهنمایی کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید