فرصتی برای رهایی از روزمرگی و تجربه زندگی جدید در سفر به این شهرها

کدخبر: ۶۳۲۳۲۲
سفر همیشه در کنار تفریح و سرگرمی، تجربه‌های جدیدی را به شما هدیه می‌دهد. چند روزی که می‌توانید خارج از ریتم روزانه، به یک مقصد جذاب بروید و سبک نویی از زندگی را امتحان کنید. حالا اینکه به کجا بروید و چگونه برنامه سفرتان را بچینید همان چیزی‌ست که باید قبل از برنامه‌ریزی مدنظرتان قرار دهید.
فرصتی برای رهایی از روزمرگی و تجربه زندگی جدید در سفر به این شهرها

 شمال ایران با چشم‌انداز زیبایی از جنگل‌های هیرکانی آن هم در نوار ساحلی دریای خزر یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای سفر و اقامت در ویلا شمال است که کافی‌ست مقصد سفرتان را انتخاب کنید تا با اجاره ویلا به‌صورت آنلاین دغدغه‌ای از بابت محل اقامتتان با هر بودجه‌ای که می‌خواهید سفر کنید نداشته باشید.

تمامی شهرهای شمالی در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان میزبان شما در یک طبیعت دیدنی و شگفت‌انگیز هستند که علاوه‌بر زندگی چند روزه در دل طبیعت، امکان تفریح در پلاژ‌ها و کلوپ‌های دریایی برخی از شهرها خواهید داشت. البته که در همه شهرها هم می‌توانید روی شنا و قایق‌سواری نیز حساب کنید.

البته حواستان باشد که زمان مناسبی را برای سفر انتخاب کنید چرا که شهرهای شمالی با توجه به اقلیمی که دارند اگر نزدیک به دریا باشند در فصل‌هایی گرمی مثل تابستان بسیار شرجی می‌شوند و برای تفریح چندان مناسب نیستند. در عین حال مناطق مرتفع شمال که فاصله بیشتری از دریا دارند، مقاصد جذاب و خنکی برای سفرهای تابستانه هستند. اما در بهار و اوایل پاییز آب‌وهوای معتدلی دارند و برای سفر به تمامی شهرها می‌توانید برنامه‌ریزی کنید.

تجربه ای جدید در صعود به بلندترین قله ایران

پایتخت و مناطق اطراف آن مجموعه‌ای از جاذبه‌ها را دارند که با سفر به آنجا می‌توانید هر یک را انتخاب کرده و در برنامه سفرتان بگنجانید. اما بدون شک یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های اطراف تهران که در تمام ایران معروف است، قله زیبای دماوند با چشم‌اندازی با شکوه است که تقریبا کوهنوردی نیست که به صعود آن حداقل فکر نکرده باشد. دماوند البته به‌عنوان بام ایران هم شناخته می‌شود در مرکز رشته‌کوه البرز و یک قله آتش فشانی است که اگر قصد صعود به قله را داشته باشید، مهمان پایتخت خواهید شد. برای این سفر هم می‌توانید روی اجاره خانه روزانه در تهران حساب کنید. خانه و سوئیت تهران آنقدر متنوع است که از این نظر جای نگرانی برای شما نمی‌گذارد.

صعود به دماوند از چند مسیر یا اصطلاحا جبهه‌های مختلف انجام می‌شود مسیر جنوبی از منطقه پلور و رینه، مسیر شمالی از روستای ناندل، مسیر شمال شرقی از روستای گزنگ یا روستای حاجی آباد یا روستای ملار، مسیر غربی از پناهگاه سیمرغ است. در بین تمامی این مسیرها، جبهه جنوبی رایج‌ترین و البته ساده‌ترین راه صعود و مسیر غربی فنی‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌رود. جبهه شمالی نیز سخت‌ترین مسیر برای صعود به دماوند است.

صعود به قله در دو فصل تابستانه و زمستانه انجام می‌شود که در تابستان یعنی ماه‌های تیر و شهریور شرایط بهتری برای سفر دارد اما در فصل زمستان علاوه‌بر تجهیزات کافی باید آموزش‌های لازم نیز دیده باشید.

البته سفر به دماوند همیشه برای صعود به قله نیست و در کنار این تجربه جذاب که می‌توان آن را از مهم‌ترین تجربه‌های زندگی دانست، حتی سفر به دشت‌های اطراف آن و گل گشت‌ها و طبیعت‌گردی‌های یک و دو روزه در نزدیکی آن نیز بسیار لذت‌بخش خواهد بود. به‌ویژه اگر در بهار به این منطقه سفر کنید چشم‌انداز زیبایی از دشت‌های پوشیده از گل با منظره‌ای از رودخانه‌های پرآب و قله زیبای دماوند را می‌بینید. اینجا برای طبیعتگردی تا سفرهای تفریحی مثل دوچرخه‌سواری بسیار جذاب است و در علاقه‌مندان زیادی این مناطق را برای گشت‌وگذار انتخاب می‌کنند.

تله کابینی با منظره‌ای زیبا از شهر رامسر و دریای خزر

یکی از شاخص‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای شمالی، رامسر دیدنی است که با کلکسیون کاملی از جاذبه‌های طبیعی تا تفریحی و اقامتی، تجربه جدیدی از سفر به شمال را در اختیار شما قرار می‌دهد. ضمن اینکه پرطرفدار بودن این شهر باعث شده که ویلا و سوئیت‌های متنوعی برای اقامت در تمامی فصل‌های سال وجود داشته باشند که هر زمان به آنجا سفر کنید بتوانید با اجاره ویلا در رامسر یا حتی اجاره سوئیت ارزان در رامسر برنامه‌ریزی کنید.

یکی از جذاب‌ترین تجربه‌ها در شهر زیبای رامسر مجموعه تفریحی تله‌کابین است. جایی که می‌توانید تمامی شهر و طبیعتش را از مرتفع‌ترین نقطه تماشا کنید و شاهد زیبایی‌های شهر از یک نقشه هوایی و بر فراز رامسر زیبا باشید.

البته که مجموعه تله‌کابین رامسر جاذبه‌های دیگری مثل زیپ لاین، پل معلق، پلاژ ساحلی، کلوپ دریایی با تفریحات مهیجی مثل جت اسکی، قایق تندرو، اسکی روی آب، شاتل دریایی، کارتینگ، پیست موتور چرخ، مجموعه تفریحی کودکان و غیره است که برای تجربه همه تفریحات آن به بیش از یک روز زمان نیاز دارید. همچنین می‌توانید از رستوران و کافه‌های مجموعه برای صرف وعده‌های غذایی نیز استفاده کنید.

در کنار مجموعه بام سبز رامسر که مجموعه تله کابین و سایر تفریحات آن قرار دارد، این شهر مراکز تجاری زیادی برای خرید دارد که بخش جذاب خرید در سفر را نیز برای شما تکمیل می‌کند.

در پایان این نکته را به‌خاطر داشته باشید که هر سفری می‌تواند شروع یک تجربه جدید برای شما باشد. البته شرط اولیه آن چیدن یک برنامه دقیق و کامل برای سفر است که بخشی از آن به انتخاب مقصد و بخش دیگر به پیدا کردن محل اقامت می‌رسد. با وجود تنوع بالای ویلا و خانه برای اجاره روزانه در تمامی شهرهای ایران حتی اگر در شلوغ‌ترین و پرمسافرترین زمان‌ها نیز تصمیم به سفر بگیرید از نظر پیدا کردن محل اقامت با مشکلی مواجه نمی‌شوید. علاوه‌بر این امکان برنامه‌ریزی با هر بودجه‌ای را خواهید داشت.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه