بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید چه فصلی است؟

کدخبر: ۶۳۵۷۷۷
شهر استانبول یک قطب مهم گردشگری در این کشور محسوب می شود و با جاذبه های فراوانی که برای گردشگران ایجاد کرده است، سهم بسزایی در جذب گردشگر به ترکیه ایفا می کند. سالانه میلیون ها نفر به استانبول می روند تا از جاذبه ها و زیبایی های این شهر جادویی دیدن کنند و در فرهنگ و تاریخ غنی آن به کاوش بپردازند. در کنار جاذبه های بی شمار گردشگری در استانبول، وجود مراکز خرید متعدد و مدرن در کنار بازارهای تاریخی و سنتی توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.
بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید چه فصلی است؟

رپرتاژ آگهی: این مراکز خرید و فروشگاه های مدرن سبب شده تا درصد قابل توجهی از گردشگران خارجی که به استانبول سفر می کنند از این مراکز خرید و بازارهای سنتی بازدید کنند. یکی از این بازارهای خرید، بازار بزرگ استانبول است که یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده جهان است و در سال 2014 با بیش از 91 میلیون بازدید کننده به عنوان پر بازدید ترین جاذبه گردشگری در جهان شناخته شد. این موضوع اهمیت این بازارها و مراکز خرید بر توسعه گردشگری شهر استانبول را بیشتر نمایان می سازد.

بسیاری از برندهای معتبر بین المللی و ترکی خصوصا پوشاک با کیفیت و شیک در مراکز خرید استانبول دارای مراکز فروش هستند و سالانه در ایام و مناسبت های خاص حراجی های شگفت انگیز با تخفیف های باورنکردنی برگزار می کنند که گردشگران می توانند یک خرید منحصر به فرد و ارزان را انجام دهند. اما یکی از مهم ترین سوالات برای گردشگران این است که بهترین زمان خرید در استانبول و زمان برگزاری فستیوال خرید استانبول چه هنگام است؟

اگر می خواهید در زمان برگزاری فستیوال خرید استانبول از سفر به این شهر جذاب جا نمانید، آژانس مسافرتی و گردشگری رویای زندگی بهترین آفر تور استانبول 6 روزه را در دسترس شما قرار می دهد. کارشناسان زبده این آژانس به شما در زمینه بهترین زمان خرید استانبول مشاوره رایگان می دهند. برای رزرو قطعی این تور و حضور در استانبول و انجام یک خرید استثنایی و ارزان، می توانید با کارشناسان آژانس تماس بگیرید یا به شعب تهران و کرج رویای زندگی مراجعه کنید. در ادامه نوشتار به بررسی بهترین زمان خرید استانبول می پردازیم.

فستیوال خرید استانبول

فستیوال خرید استانبول فرصتی طلایی برای گردشگرانی است که عاشق خرید برندهای شیک و معتبر هستند و می خواهند خریدی ارزان و استثنایی داشته باشند. بسیاری از گردشگرانی که قصد تفریح و گشت و گذار در استانبول دارند، دوست دارند در سفر خود امکان خرید با تخفیف ویژه را پیدا کنند. همچنین برخی گردشگران به قصد خرید به استانبول سفر می کنند و در کنار آن از زیبایی ها و جاذبه های بی همتای گردشگری استانبول نیز لذت می برند. برای این دسته از گردشگران فستیوال خرید استانبول بهترین فرصت محسوب می شود.

فستیوال یا جشنواره خرید استانبول در سال 2011 میلادی در این شهر آغاز شد و تا 40 شب و 40 روز ادامه یافت. در این جشنواره، فروشگاه ها و مراکز خرید بزرگ استانبول تخفیف های ویژه ای بر روی اجناس خود قرار دادند که مورد توجه بازدید کنندگان و گردشگران قرار گرفت. این جشنواره در بین بازدید کنندگان خارجی محبوبیت زیادی یافت چون می توانستند با قیمت پایین تر و بدون مالیات خرید کنند و در سال های بعد به حدود 3 هفته کاهش یافت.

در این جشنواره شب های خرید طولانی در روز شنبه برگزار شد و فروشگاه ها تا ساعت 2 بامداد باز بودند. این رویداد مورد استقبال زیادی قرار گرفت و در همان سال در اولین شب خرید بیش از 100 هزار نفر از جشنواره خرید استانبول بازدید کردند. در سال 2012 استقبال خیره کننده ای از این جشنواره صورت گرفت و حدود 940 هزار گردشگر حدود 8 میلیارد لیر ترکیه خرید کردند. هر ساله به تعداد گردشگرانی که از فستیوال خرید ترکیه بازدید می کنند افزوده می شود و این جشنواره باعث رونق بیشتر گردشگری شده است.

فستیوال خرید استانبو ل معمولا دو بار در سال برگزار می شود و اغلب مراکز خرید و فروشگاه های استانبول در این فستیوال تخفیف های جذابی بر روی اجناس خود می گذارند. جشنواره تابستانی خرید استانبول در اواخر تیر ماه و اوایل مرداد ماه برگزار می شود و گردشگرانی که برای تفریح و گردش به استانبول رفته اند فرصت می یابند در این جشنواره جذاب شرکت کرده و خریدی ارزان و منحصر به فرد را تجربه کنند. جشنواره زمستانی خرید استانبول نیز در نیمه دوم آذرماه و اوایل دی ماه در استانبول برگزار می شود.

در جشنواره زمستانی خرید استانبول فروشگاه ها و مراکز خرید تخفیف های شگفت آوری بر روی اجناس خود می گذارند. این ایام با بلک فرایدی یا آخرین جمعه سال و ایام کریسمس و تعطیلات سال نوی میلادی همزمان است و در برخی فروشگاه ها شاهد تخفیف های 50 تا 70 درصدی خواهیم بود. این جشنواره یکی از استثنایی ترین فرصت های خرید است که بسیاری از گردشگران را به استانبول می کشاند تا در کنار خرید جذاب، از جشن های کریسمس و آتش بازی سال نوی میلادی نیز لذت می برند.

مرکز خرید استانبول

حراجی های فصلی استانبول

فروشگاه ها و مراکز خرید استانبول در پایان هر فصل حراجی های فصلی خود را برگزار می کنند تا اجناس باقیمانده خود را با قیمت ارزان تری فروخته و بتوانند اجناس فصل جدید را جایگزین آن ها کنند. فروش ویژه و حراجی های فصل بهار از اردیبهشت ماه آغاز و تا خرداد ادامه می یابد. در فصل تابستان نیز با آغاز فصل گرما حراجی ها آغاز می شود. اوج حراجی ها و فروش ویژه تابستانه استانبول در شهریور ماه می باشد. به همین ترتیب در نیمه دوم پاییز و زمستان، حراجی های پایان فصل پاییز و زمستان در استانبول برگزار می شود.

حراجی های خاص در استانبول

در برخی ایام سال و به مناسبت های گوناگون حراجی های بسیار عالی در استانبول برگزار می شود و فرصت استثنایی برای خرید گردشگران فراهم می شود. علاوه بر ایام کریسمس و تعطیلات سال نوی میلادی می توان به ماه رمضان، تعطیلات عید فطر و عید قربان و روز جمهوری اشاره کرد. برخی گردشگران برای آن که در این ایام خرید بیشتری داشته باشند و با مشکل اضافه بار و جریمه پرواز مواجه نشوند به تور استانبول زمینی می روند. چون در تور زمینی به استانبول محدودیت اضافه بار وجود ندارد.

حرف آخر

سفر به استانبول یکی از جذاب ترین سفرهای خارجی برای گردشگران ایرانی به شمار می رود. ایرانیان در این سفر علاوه بر گشت و گذار و تفریح می توانند یک خرید ارزان و جذاب را تجربه کنند. آژانس هواپیمایی و گردشگری رویای زندگی با برگزاری تورهای متنوع و ارزان استانبول به ویژه تور استانبول لحظه آخری زمینه سفر به استانبول و تجربه یک خرید عالی و منحصر به فرد را برای شما فراهم می کند. با رویای زندگی یک سفر رویایی به استانبول را تجربه کنید.

سوالات متداول

بهترین زمان خرید در استانبول چه زمانی است؟

بلک فرایدی و ایام کریسمس و تعطیلات سال نو یکی از بهترین زمان های خرید استانبول است. فستیوال خرید استانبول، عید فطر و قربان و ولنتاین نیز برای خرید مناسب هستند.

مشهورترین مراکز خرید استانبول کدامند؟

مراکز خرید جواهیر، استار سیتی، مال آف استانبول، ایستینیه پارک، فروم استانبول، اوتلت اولویوم، اپتیموم اتلت و همچنین بازار بزرگ استانبول از مشهورترین مراکز خرید و بازارهای استانبول می باشند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید