برای سر نخوردن روسری خود چه کنیم!

کدخبر: ۶۴۴۰۸۰
سر خوردن روسری و شال از روی موهای خانوم‌ها یکی از آزاردهنده‌ترین اتفاقاتی است که در روزمره برای آن‌ها می‌تواند رخ دهد. روش‌های بسیار آسان و تضمینی وجود دارد تا بتوانید این مشکل را حل کنید.
برای سر نخوردن روسری خود چه کنیم!
رپرتاژ آگهی: استفاده از روسری برای استایل خانوم‌های ایرانی یکی از الزامات در پوشش محسوب می‌شود که ناگزیر هستید از آن استفاده کنید. اما سر خورد و افتادن‌های پی‌درپی آن از روی سر می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد و باعث به‌هم خوردن و آشفتگی در موها یا ظاهر آن فرد شود.

به همین دلیل است که پرداختن به این موضوع که چه عواملی باعث می‌شود تا میزان این سر خوردگی از روی موها کم‌تر شود و به حداقل برسد بسیار ضروری است. با طرح این راه‌حل‌ها خیلی از خانوم‌ها می‌توانند با آسودگی از شال و روسری‌های خود در هر شرایط یا مراسمی استفاده کنند.

روش‌های کارآمد برای بالا بردن ایستایی روسری

استفاده از روش و تکنیک‌هایی که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم باعث می‌شود تا بتوانید برای همیشه از افتادن روسری و شال از سرتان آسوده شوید. در واقع این روش‌ها بسیار کارآمد و در دسترس هستند که انجام‌شان چندان هم کار دشواری نیست. این تکنیک‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.

  • استفاده از تل‌های پارچه‌ای

  • از فیکسرهای روسری استفاده کنید

  • کلاه حجاب یا هد

  • استفاده از انواع گیره، کلیپس و سنجاق

  • موها را با نرم‌کننده نشویید

  • روسریتان را شل نبندبد

  • موها را به‌سمت بالا ببندید

  • استفاده از روسری‌هایی با جنس مناسب

تل‌های پارچه‌ای ترفندی مناسب

معمولا این محصولات به‌نحوی ساخته می‌شوند که پارچه‌های آن ویژگی ایستایی بالایی دارند. این پارچه نمی‌گذارد تا روسری یا شال روی سرتان تکان بخورد و در این‌ صورت می‌توانید با آسودگی هر شالی را با هر نوع جنس پارچه‌ای استفاده کنید. سال گذشته استفاده از این تل‌ها بسیار ترند بود و زیبایی خاص و شیکی به خانوم‌ها می‌بخشید.

استفاده از فیکسرهای روسری

فیکسرهای روسری یا به اصطلاح فارسی طلق‌ها نگه‌دارنده‌هایی هستند که برای همین منظور طراحی و ساخته شده‌اند. تنها با استفاده از یکی از آن‌ها در جلوی روسری می‌توانید از سر خوردن آن جلوگیری کنید. این تنها مزیت استفاده از این وسیله نیست. با آن می‌توانید فرم زیبایی به جلو روسری‌هایی که از جنس ابریشم، حریر و ساتن هستند بدهید.

نحوه استفاده درست از این وسیله این است که باید آن را بین 2لایه روسری در قسمت جلوی سر قرار دهید. این‌کار را می‌توانید زمانی که روسری را به‌ سر دارید هم انجام دهید. بااین‌حال استفاده از این روش برای شال‌ها غیرممکن است. بسیاری از انواع این محصول در بازار دارای چسب یا رویه زبر هستند که بتوانند محکم سرجای خود روی روسری قرار بگیرند.

از کلاه حجاب یا هدبند استفاده کنید

این سبک از محصولات حجاب تنوع زیادی دارند که می‌توانید براساس سلیقه و نیاز خود آن‌ها را تهیه کنید. استفاده از آن‌ها یکی از تضمینی‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از سر خوردن روسری و شال است. با این تکنیک می‌توانید خرید روسری و هر نوع شال را انجام دهید. باید گفت این مدل هدبندها برای استفاده با شال بسیار زیبا و استایلیش هستند و به زیبایی شما می‌افزایند. اما اگر دوست نداشته باشید که از زیر شال دیده شوند هم می‌توانید آن‌ها را زیر شال‌تان مخفی کنید.

استفاده از گیره، کلیپس و سنجاق

استفاده از گیره، کلیپس و سنجاق

یکی از انواع این گیره‌های کاربردی گیره‌های دوبل کتابی سیاه‌رنگ هستند که برای ثابت نگه داشتن روسری روی سر مناسب است. با استفاده از انواع دیگر سنجاق‌ها می‌توانید هد یا کلاه حجاب را به سر محکم کنید. برای این‌که مانع نخ‌کش شدن آن شوید حتما از یک سوزن یا سنجاق نازک و تیز بهره ببرید.

در واقع این روش می‌تواند ساده‌ترین روش برای جلوگیری از سر خوردن روسری شما شود. اگر دوست دارید که از هدبند استفاده نکنید، کلیپس‌هایی که سخت بازو بسته می‌شوند گزینه‌های خیلی مناسبی به‌حساب می‌آیند.

از نرم‌کننده‌ها برای شستن موها استفاده نکنید

اگر در شرایطی قرار دارید که استفاده از نرم‌کننده می‌تواند ضروری نباشد پس، از آن استفاده نکنید. این محصولات بهداشتی موهای شما را نرم و لطیف می‌کنند و همین امر سبب می‌شود تا میزان سرخوردن روسری و شال از روی موهایتان بیش از پیش شود. پس اگر موهای‌تان به آن نیاز ندارد استفاده نشدن آن‌ها می‌تواند تا حدودی مشکل سر خوردگی روسری‌ها را حل کند.

روسری یا شال‌تان را شل نبندید

شل بستن شال و روسری در واقع می‌تواند دلیل مهمی در تشدید سر خوردن آن‌ها از روی سر باشد. پس تا جایی که می‌توانید یا زیبا به‌نظر می‌رسید روسری‌های خود را محکم‌تر ببندید. این‌ کار باعث می‌شود تا شما ظاهری بسیار مرتب‌تر و منسجم‌تر هم داشته باشید و مدام دچار استرس ناشی از افتادن شال و روسری نباشید. تنها با یک گره هم می‌توانید این مشکل را حل کنید. استفاده از سنجاق و کلیپس هم می‌تواند محکم بودن روسری را تشدید کند.

موها را به‌سمت بالا ببندید

نبستن و رها کردن موها یکی از عوامل مهم در سر خوردن شال از روی سرتان است. اگر از آن دسته از افرادی هستید که موهای بلند و لختی هم دارند یقینا نسبت به افراد دیگر بیشتر دچار این مشکل خواهید شد. این اتفاق تنها منجر به افتادن روسری نمی‌شود. بلکه موهایتان هم گره خورده و نامرتب خواهد شد. برای همین توصیه می‌کنیم حتما موهایتان را با کلیپس یا کش به‌طرف بالا ببندید. در این حالت ایستایی شکل می‌گیرد که مانع از افتادن بیش از اندازه شال می‌شود.

استفاده از روسری‌هایی با جنس مناسب

استفاده از روسریهایی با جنس مناسب

اگر استفاده شما از شال یا روسری به‌صورت روزمره است خیلی راحت می‌توانید از شال‌هایی با جنس نخ که خیلی هم سبک هستند استفاده کنید. این روسری‌ها ایستایی بالایی روی موها دارند و به‌راحتی سر نمی‌خودند. اما برعکس روسری‌های نخی نمونه‌هایی که از جنس ساتن یا ابریشم هستند می‌توانند به مراتب بیشتر از هر جنس دیگری سر بخوردند و از روی سر بیفتند.

جمع‌بندی

استفاده از شال و روسری یکی از اتفاق‌های جدا نشدنی برای هر خانوم یا دختر ایرانی است که باید به استفاده از آن عادت کند. اما گاهی نگه‌داشتن آن‌ها روی سر بسیار سخت می‌شود. این‌ اتفاق، هم طاقت‌فرسا است و هم ظاهری نامرتب و آشفته به خانوم‌ها می‌دهد. برای همین تکنیک‌هایی وجود دارد تا شما بتوانید میزان این اتفاق را کاهش داده یا قطع کنید.

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین و در دسترس‌ترین روش‌ها را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید همواره آراسته و زیبا دیده شوید. تنوع در این تکنیک‌ها عالی است و می‌توانید مطابق با خواست و سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب و استفاده کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید