نشست مسئولان حج ۱۴۰۳ در مدینه منوره

کدخبر: ۶۴۷۶۰۴
اقتصادنیوز: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نشست مسئولان حج ۱۴۰۳ در مدینه منوره از همگان خواست به نحوی برنامه‌ریزی و عمل کنند که زائر احساس کند آنچه برای تکریم وی لازم بوده پیش‌بینی و تدارک دیده شده است.
 نشست مسئولان حج ۱۴۰۳ در مدینه منوره

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، در نخستین نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی درمدینه منوره تشکیل شد مسئولان حوزه‌های فرهنگی، اجرایی و پزشکی در گزارش‌های جداگانه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای عملیات حج ۱۴۰۳ و استقبال از زائران را تشریح کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از همگان خواست به نحوی برنامه‌ریزی و عمل کنند که زائر احساس کند آنچه برای تکریم وی لازم بوده در حج ۱۴۰۳ پیش‌بینی و تدارک دیده شده است.

خبر مرتبط
هشدار پلیس به زائران حج/ مجرمان به دستگاه قضا معرفی می شوند

اقتصادنیوز :رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا با هشدار به زائران حج، گفت: پلیس برابر قانون از ادامه سفر زائران حج که حتی به مقادیر بسیار اندک موادمخدر، روانگردان، دارو و قرص‌های غیرمجاز و ممنوعه حمل می‌کنند، ممانعت به‌عمل آورده و برابر قانون با تشکیل پرونده قضایی، مجرمان را به دستگاه قضائی معرفی می‌کند.

در این نشست که سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر و سرکنسول کشورمان در ریاض و جده و معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت شرکت داشتند علی اصغری رئیس ستاد مدینه از خدمات‌رسانی به ده هزارو دویست زائر در شهر پیامبر خبر داد و گفت: در نخستین مرحله از خروج کاروان‌های مدینه قبل بیش از ۱۷۵۰ زائردر قالب ۱۴ کاروان امشب بعد از احرام بستن در مسجد شجره با قطار سریع‌السیر راهی مکه مکرمه می‌شوند.

خبر مرتبط
اعزام اولین گروه زائران حج تمتع از فرودگاه مشهد/ آغاز عملیات بازگشت زائران از اول تیرماه

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی اعلام کرد که اولین گروه زائران حج تمتع از فرودگاه مشهد اعزام شدند.

وی خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف را بدون خلل درحال انجام دانست و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد که موضوع حضور کاروان‌ها در روضه شریف با دقت و حساسیت بیشتری از شرکتی که عهده‌دار این مسئولیت شده است، پیگیری شود.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه به اتخاذ تدابیرلازم برای ارائه خدمات به زائران ایرانی درمسجد شجره اشاره کرد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت لزوم هماهنگی هرچه بیشتر بین مسئولان این حوزه و ستاد مدینه را در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بوِیژه محافل انس و معرفت و انس با قرآن یادآور شد.

خبر مرتبط
جزئیات پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع اعلام شد

اقتصادنیوز: سازمان حج و زیارت جزییات پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

این جلسه با گزارش سید علی مرعشی، رئیس مرکزپزشکی حج و زیارت در خصوص آماده‌سازی درمانگاه‌ها در مدینه و بیمارستان مکه برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زائران ادامه یافت و وی به انتقال داروهای مورد نیاز از ایران به کشور میزبان و اقدامات برای ترخیص آن اشاره کرد.

در ادامه این جلسه، علی رضا عنایتی، سفیر و حسن زرنگار سرکنسول کشورمان در ریاض و جده از تحولات در مناسبات دو کشور بعد از برقراری روابط در یک سال گذشته گزارش داده و تصریح کردند که با تعامل مثبت مسئولان دو کشور این روابط با سرعت و دقت مناسب پیش رفته و گفتگو و مشورت و تبادل دیدگاه در راستای توسعه و پیشرفت ارتباطات دوجانبه و موضوعات مهم جهان اسلام و منطقه ادامه دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت هم با اشاره به برخی پرونده‌ها که از گذشته فی‌مابین دو کشور باقی مانده و باید پیگیری و حل شود خواستار همکاری و مساعدت مجموعه وزارت خارجه در کشور میزبان در این امور شد.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت هم لزوم اولویت‌بندی در این موارد را یادآور شد و گفت: مسایل مانده از حج و عمره در سال‌های گذشته در فضای صمیمت و دوستی ایجاد شده قابل پیگیری و حل است.

وی ازسفیر کشورمان خواست که موضوع استفاده از فرودگاه طائف برای پروازهای زائران ایرانی را از مسئولان کشور میزبان پیگیری کند و گفت: استفاده از این فرودگاه انتقال زائران در حج و عمره را می‌تواند تسهیل کند و رضایتمندی بیشتر آن‌ها را در پی خواهد داشت.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین درابتدای این نشست لزوم بهره برداری از آموزه‌های حضرت ابراهیم (ع) بویژه وحدت را در حج پیش رو متذکر شد و با برشمردن هشت پیش نیاز بیان شده برای امت اسلامی در آیات آخر سوره حج تاکید کرد که آموزهای ابراهیمی سال به سال خود را در جهان اسلام بهتر و بیشتر نشان می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی