دعوت از پاپ برای حضور در کنفرانس صلح اوکراین

کدخبر: ۶۴۴۹۶۸
اقتصادنیوز: رئیس جمهور سوئیس با بیان اینکه پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان را برای شرکت در کنفرانس صلح اوکراین در ژوئن ۲۰۲۴ دعوت کرده است، گفت، واتیکان هم درباره این کنفرانس نظر مثبتی دارد.
دعوت از پاپ برای حضور در کنفرانس صلح اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ویولا آمهرد» رئیس جمهور سوئیس در مصاحبه‌ای با روزنامه بلیک گفت: «ما واتیکان را دعوت کرده‌ایم. حضور واتیکان در کنفرانس صلح اوکراین خیلی مثبت است.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین ابراز امیدواری کرد که چین به همراه برزیل و آفریقای جنوبی به عنوان شرکای روسیه در بریکس در این کنفرانس که درباره برقراری صلح در اوکراین است، شرکت کنند.

رئیس جمهوری سوئیس در پاسخ به اینکه آیا این کشورها حضور در این کنفرانس را تایید کرده‌اند یا خیر، گفت: «ما در روزهای گذشته دعوت نامه‌های خود را به این کشورها برای حضور در کنفرانس ارسال کرده‌ایم. امیدوارم که بازخورد خوبی داشته باشد.»

خبر مرتبط
سوئیس: به اوکراین تسلیحات نمی‌دهیم

اقتصادنیوز: رئیس جمهور سوئیس امروز اعلام کرد که کشورش به اوکراین تسلیحات عرضه نخواهد کرد.

سوئیس قرار است ۱۵ و ۱۶ ژوئن سال جاری میلادی میزبان کنفرانس صلح اوکراین باشد.

خبر مرتبط
بی‌رغبتی مسکو به شرکت در این مذاکرات/زور سوئیس به روسیه می‌رسد؟

اقتصادنیوز: دولت سوئیس اعلام کرد ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شدند اما در این مرحله روسیه دعوت ندارد.

این رویداد قرار است با حضور ۱۶۰ هیات از سراسر جهان برگزار شود.

روسیه در لیست مدعوین نیست.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که این کنفرانس صلح نتیجه‌محور نیست چون بدون حضور روسیه مذاکراتی موثر درباره اوکراین انجام نخواهد شد و غیرممکن است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید