شرط و شروط گانتس برای ادامه حضور در کابینه جنگ

کدخبر: ۶۴۷۶۶۹
اقتصادنیوز: وزیر کابینه جنگ اسرائیل با اذعان به بن بست در جنگ غزه به نتانیاهو برای یافتن راه برون رفتی از این بن بست اولتیماتوم داد.
شرط و شروط گانتس برای ادامه حضور در کابینه جنگ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بنی گانتس وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با اذعان به بن بست در جنگ غزه به نتانیاهو برای یافتن راه برون رفتی از این بن بست اولتیماتوم داد.

رسانه‌های عبری زبان به نقل از بنی گانتس رهبر ائتلاف بلوک دولت خبر دادند، وی پیش شرط‌های خود را برای نتانیاهو جهت ادامه حضور در ائتلاف اعلام کرد.

وزیر کابینه جنگ رژیم اسرائیل که با چهره‌ای برافروخته در نشست مطبوعاتی شرکت کرده بود، پیش شرط‌های خود را برای ادامه حضور در کابینه جنگ اعلام کرد و گفت: نتانیاهو تا هشتم ژوئن (بیست روز دیگر) وقت دارد تا راهبردی فراگیر برای جنگ اعلام کند تا ساکنان شمال بتوانند تا سپتامبر به خانه‌های خود بازگردند.

خبر مرتبط
استیصال و بلاتکلیفی ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در غزه

اقتصادنیوز: نبود اهداف سیاسی مشخص در جنگ باعث شده ارتش این رژیم بیش از آنکه به دنبال کسب دستاوردهای میدانی مشخص باشد، به نیرویی تبدیل شود که صرفاً به وقایع مختلف واکنش نشان می‌دهد و رشته امور از دستش خارج شده است.

وی در کنفرانس خبری شامگاه شنبه گفت: ما از 7 اکتبر جنگی برای بقا را زندگی می‌کنیم.

این مقام صهیونیست تاکید کرد: این جنگ مشکلات و ضعف‌های بزرگ جامعه اسرائیل را بر ملا کرد. در برهه اخیر شاهد تضادهایی در ائتلاف جنگ بودیم.

گانتس گفت: امروز یک گروه اقلیت زمام قدرت را در اسرائیل به دست گرفته و آن را هدایت می‌کنند. کسانی که قدرت را در قبضه خود دارند با بزدلی رفتار کرده و برخی از سیاستمداران فقط به فکر منافع خود هستند.

او افزود: ما نیازمند انجام تغییرات فوری در سیاست‌های خود هستیم و نمی‌توانیم وضعیت را به همین شکل رها کنیم.

به گفته گانتس: رهبران باید نگاه فراگیرتری به شرایط داشته باشند، خطرات و چالش‌ها را مشخص و به دنبال راهبرد فراگیر تر داخلی باشیم.

باید به دنبال تشکیل ائتلاف اروپایی عربی برای اداره نوار غزه باشیم

ما باید ساکنان شمال را به آنجا بازگردانیم و سازش با عربستان را تقویت کنیم.

آنگاه حماس و تمامی دشمنان خود را در همه جا و در همه وقت تحت پیگرد قرار خواهیم داد.

خبر مرتبط
ابوعبیده: نتانیاهو کشتن نظامیانش را بر مبادله اسرا ترجیح می‌دهد

اقتصادنیوز: سخنگوی گردان‌های القسام عنوان کرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کشتن نظامیان ارتش رژیم را بر مبادله اسرا ترجیح می‌دهد.

گانتس با تاکید بر اولتیماتوم خود افزود: اگر نتانیاهو به دنبال پیمودن همین راه فعلی باشد، ما برگزاری انتخابات را در دستور کار خود قرار داده و اگر نتواند به خواسته‌های ما پاسخ دهد، ما از ائتلاف خارج خواهیم شد.

او اعتراف کرد: توافق پیشنهادی آخر متعادل و قابلیت توسعه را دارد.

گانتس همچنین فاش کرد، هیچ هماهنگی بین وی و وزیر جنگ صورت نمی‌گیرد اما برای منافع اسرائیل فعالیت می‌کنند در حالی که اعتراف کرد، رویکرد صحیحی را در پرونده اقتصادی در پیش نگرفته‌اند.

گانتس همچنین خواستار تشکیل فوری کمیته حقیقت یاب در رابطه با شکست 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی