فقر در ایران چه زمانی به اوج رسید؟ + فیلم

کدخبر: ۶۴۷۶۴۸
اقتصادنیوز: در سال پایانی جنگ ایران و عراق یعنی سال ۱۳۶۷، به دلیل کم‌شدن شدید تولید ناخالص داخلی فقر گسترده شیوع پیدا کرده بود
فقر در ایران چه زمانی به اوج رسید؟ + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، با معیار قرار دادن بالاترین و سختگیرانه‌ترین خط فقر جدید و متداول بین‌المللی یعنی معادل ۶.۸۵ دلار آمریکا (PPP) و معادل‌سازی ریالی آن با داده‌های بانک جهانی، تعداد و درصد افراد زیر خط فقر در ایران و جهان و تغییرات قابل مشاهده است.

در سال پایانی جنگ ایران و عراق یعنی سال ۱۳۶۷، به دلیل کم‌شدن شدید تولید ناخالص داخلی فقر گسترده شیوع پیدا کرده بود که در سال‌های سازندگی و اصلاحات با رشد اقتصادی مداوم از سال ۱۳۶۸ تا دهه ۸۰، روند کاهش فقر با سرعتی بیش از بقیه دنیا از ۴۸٪ به ۱۲٪ کاهش یافت.

اما در ادامه با تحریم‌های جدید هسته‌ای توسط ترامپ بخشی از افراد دوباره به زیر خط فقر برگشتند تا نرخ فقر به ۱۷٪ برسد.

خبر مرتبط
اعلام آمادگی 30 شرکت خارجی برای احداث مترو

اقتصادنیوز: در سال 1364شهردار وقت تهران(حبیبی ) از درخواست 30 شرکت خارجی به منظور سرمایه گذاری در احداث مترو تهران خبر داد.

نرخ دلار PPP ایران، با استفاده از تعدیل کل GDP انجام شده است. در صورت استفاده از تعدیل مصرف خصوصی GDP، در حدود ۱۵٪ خط فقر کاهش یافته و نرخ فقر ایران کمتر برآورد می‌شود.

در داده‌های فوق از هزینه و درآمد خانوار مرکز آمار ایران ۱۴۰۱، بانک جهانی و محاسبات دکتر جواد صالحی اصفهانی استاد اقتصاد دانشگاه ویرجینیا تک آمریکا استفاده شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی