هشدار نسبت به سیلابی شدن جریان آب بابلرود/ سد البرز سرریز شد

کدخبر: ۶۴۷۵۹۳
اقتصادنیوز: مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به سرریزشدن ذخیره آب سد البرز، نسبت به سیلابی شدن جریان آب بابلرود در پایین دست هشدار داد.
هشدار نسبت به  سیلابی شدن جریان آب بابلرود/ سد البرز سرریز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حیدر داوودیان اظهار کرد: خوشبختانه طی روزهای گذشته شاهد بارش‌های خوبی در استان بودیم که بر افزایش ذخیره آب در سدهای مازندران تأثیر زیادی گذاشت و منجر به سرریز سد آیت‌الله صالحی مازندرانی شد.

وی میزان بارش‌های سه روز اخیر در بالادست سد آیت‌الله صالحی مازندرانی را ۳۰.۶ میلیمتر اعلام کرد و افزود: بر اثر بارش‌های خوبی که رقم خورد دبی رودخانه بابلرود ساعت ۵ بامداد امروز به ۸۵ متر مکعب در ثانیه رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که آخرین سرریز سد آیت‌الله صالحی مازندران فروردین ۱۴۰۱ بود، خاطرنشان کرد: این سد پس از افزایش حجم آورد بابلرود و بالا آمدن تراز آب، ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه امروز صبح سرریز کرد.

داوودیان با اشاره به افزایش خروجی از سد به دلیل سرریز آب نسبت به سیلابی شدن جریان آب بابلرود در پایین‌دست سد هشدار داد و گفت: در حال حاضر دِبی خروجی سد ۱۵ متر مکعب است، به همین دلیل به ساکنان مناطق پایین‌دست توصیه می‌شود با توجه به افزایش آب رودخانه نکات ایمنی و هشدارهای مربوط به حضور و تردد در حاشیه رودخانه‌های سیلابی را مد نظر قرار دهند.

سد آیت‌الله صالحی مازندرانی که با نام سد البرز نیز شناخته می‌شود در دهستان لفور از توابع شهرستان سوادکوه شمالی روی رودخانه بابلرود ساخته شده است. حجم مخزن این سد با ارتفاع دیواره ۷۸ متر و طول تاج ۸۳۷ متر حدود ۱۴۲ میلیون متر مکعب است که توان تنظیم ۱۹۲ میلیون متر مکعب آب را دارد و ۵۴ هزار هکتار از کشتزارهای مازندران در منطقه حد فاصل رودخانه‌های بابلرود تا سیاهرود زیر پوشش این سد قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی