تصمیم جدید مجلس برای پرداخت یارانه خانوارها

کدخبر: ۳۸۹۹۶۹
جمعی از نمایندگان طرح جدیدی را برای نحوه رتبه‌بندی خانوار در ۱۰ دهک جهت پرداخت یارانه‌های نقدی و غیر نقدی تهیه و تدوین کرده‌اند.
تصمیم جدید مجلس برای پرداخت یارانه خانوارها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، جمعی از نمایندگان طرحی را برای نحوه رتبه بندی خانوار در 10 دهک جهت پرداخت یارانه نقدی و غیر نقدی، تهیه و تدوین کرده‌اند که این طرح در سامانه مربوطه جای‌گذاری و در مرحله جمع آوری امضا است.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس در تشریح طرح رتبه‌بندی خانوار جهت پرداخت یارانه نقدی و غیر نقدی، عنوان کرد: بر اساس این طرح خانوار ایرانی را بر اساس پرسش‌نامه ای که خودشان طبق درآمد، هزینه و دارایی اعلام می کنند و انجام صحت‌سنجی توسط بانک‌های اطلاعاتی به 10 دهک تقسیم و به هر خانوار یک رتبه اختصاص می‌یابد و پس از این یارانه‌های نقدی و غیر نقدی با این رتبه بندی تقسیم و توزیع می‌شود.

یارانه

متن طرح مجلس برای رتبه ‌بندی خانوار در 10 دهک جهت پرداخت یارانه نقدی و غیر نقدی به این شرح است: دولت مکلف است نسبت به تهیه پرسش‌نامه مؤثر در وضعیت مالی خانوار از قبیل درآمد، دارایی‌ها و هزینه های زندگی خانوار و سپس با صحت سنجی نسبت به رتبه بندی خانوار ایرانی در 10 دهک با حق اعتراض برای خانوار در یک نوبت اقدام و تمام خدمات و یارانه‌های مستقیم و غیر مستقیم بر اساس رتبه بندی خانوار برنامه‌ریزی و ارائه گردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید