سکوی پرتاب قیمت طلا

برگشت بیت کوین به منطقه 40 هزاری

کدخبر: ۴۱۵۰۵۲
طلای جهانی بر مدار صعود قرار دارد، بانک‌های مرکزی استفاده از بسته‌های حمایتی را برای بازسازی اقتصادی ضروری می‌دانند و آثار تورمی این رویکرد می‌تواند آینده خوبی برای طلا رقم بزند.
برگشت بیت کوین به منطقه 40 هزاری

به گزارش اقتصاد نیوز، طلای جهانی در آخرین ساعات معاملات روز گذشته از مرز 1900 دلار عبور کرد. روند قیمتی طلای جهانی در ابتدای معاملات روز چهارشنبه نیز صعودی بود. امروز قیمت طلا به 1910 دلار نیز رسید، اما دوباره قدری پایین آمد و در زمان نوشتن این گزارش در حوالی 1907 دلار قرار گرفت.

تضعیف دلار و آینده طلا

گزارش صندوق بین‌المللی پول حاکی از آن است که غلبه دلار بر سایر ارزها در حال کاهش است. سهم دلار آمریکا از ذخایر ارزی دنیا در سال 2017 بیش از 64 درصد بود، این رقم در حال حاضر به 59 درصد رسیده است. در ماه‌های اخیر نیز ارزش دلار تا حدی به واسطه فروش اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری حفظ شده است، اما این امر نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد و مقامات فدرال رزرو می‌گویند که دیر یا زود باید در مورد کاهش خرید اوراق قرضه تصمیم‌گیری کنند، تضعیف دلار و اتمام ظرفیت اوراق قرضه برای حفظ ارزش آن یکی مهم‌ترین محرک‌های صعودی طلا محسوب می‌شود.

لزوم استفاده از بسته‌های محرک و نگرانی‌های تورمی

نگرانی‌های تورمی و بسته‌های محرک عامل دیگری است که امیدواری‌ها به آینده طلا را افزایش داده است. این نگرانی‌ها مختص آمریکا نیست. بانک مرکزی اروپا نیز سیاست‌های محرک و حمایتی را برای پیشرفت بازسازی اقتصادی ضروری می‌بیند. علاوه بر این بانک مرکزی ژاپن اعلام آمادگی کرد که در صورت نیاز بسته‌های حمایتی مرتبط با ویروس کرونا را تمدید کند. آثار تورمی ناشی از این بسته‌های حمایتی می‌تواند آینده خوبی برای طلا رقم بزند.

بازگشت بیت کوین به بالای 40 هزار دلار

قیمت بیت کوین افزایش یافت. تغییرات قیمتی بیت کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بود و این ارز دیجیتال بعد از گذشت 5 روز بالای مرز 40 هزار دلار قرار گرفت. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 40 هزار و 782 دلار و کمترین قیمت آن 36 هزار و 581 دلار ثبت شده است. 

بیت کوین سه

البته قیمت بیت کوین در ادامه کاهش یافت و به زیر 40 هزار دلار باز گشت. سرمایه بازار بیت کوین در زمان نوشتن این گزارش در حوالی 753 میلیارد دلار قرار دارد و قیمت آن نزدیک به 39 هزار و 905 دلار است. 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید