قیمت درهم مرز 7 هزار و 800 تومان را لمس کرد

رکوردشکنی قیمت دلار /واکنش سکه به گرانی دلار

کدخبر: ۴۵۴۱۵۱
بازار ارز و طلای تهران امروز شنبه 22 آبان ماه شاهد رکوردی دیگر برای قیمت دلار بود . قیمت طلا و قیمت سکه تحت تاثیر قیمت دلار بار دیگر صعودی شدند.
رکوردشکنی قیمت دلار /واکنش سکه به گرانی دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز ایران امروز شنبه 22 آبان 1400 دومین رکورد در دولت سید ابراهیم رئیسی را ثبت کرد .قیمت دلار آمریکا عصر روز پنجشنبه برای اولین برای در سال 1400 بر روی 28 هزار و 400 تومان  قرار گرفت. 

قیمت دلار در شروع معاملات این هفته روند صعودی خود را ادامه داد تا رکوردی دیگر را به ثبت برساند و امروز روی 28 هزار و 470 تومان قرار گرفت. صبح امروز قیمت دلار تا 28 هزار و 610 تومان نیز بالا رفت.

زهر تلخ فروشندگان در کام بیت کوین/ سقوط بیت کوین به پایین ترین سطح هفتگی

قیمت درهم مرز 7 هزار و 800 تومان را لمس کرد

قیمت درهم که عصر روز پنجشنبه با  7 هزار و 730 تومان مبادله شد، صبح امروز 7 هزار و 790 تومان بود. با ضرب کردن قیمت درهم در عدد 3.673 عدد 28 هزار و 613   تومان به دست می‌آمد که از قیمت دلار در معاملات امروز  قدری بیشتر بود.

قیمت درهم صبح امروز مرز 7 هزار و 800 تومان را نیز لمس کرد.

واکنش قیمت سکه به رشد قیمت دلار

قیمت اونس طلا در بازار امروز اندکی بالا رفت و  با ۱۸۶۵ دلار خرید و فروش شد. این فلز گران بها در بازار داخلی ایران امروز مانند روز پنجشنبه گذشته پیشروی کرد و با 10 هزار و 100 تومان افزایش بر روی 1 میلیون و 273 هزار و 900 تومان قرار گرفت.

قیمت سکه در روز پنج‌شنبه یک جهش داشت و حوالی ظهر روی 12 میلیون و 540 هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه معاملات امروز را نیز صعودی آغاز کرد و روی 12 میلیون و 590 هزار تومان ایستاد.

اندازه حباب قیمتی سکه با احتساب قیمت 28 هزار و 500 تومان برای دلار زیر یک درصد (0.6 درصد) به دست می‌آمد. در نتیجه قیمت سکه نزدیک به ارزش ذاتی‌اش حرکت می‌کرد و تغییرات احساسی به ثبت نرسانده بود. قیمت سکه صبح امروز تا 12 میلیون و 700 هزار تومان نیز بالا رفت.

جولان برجام در بازار ارز ایران

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران بر لزوم لغو موثر تحریم‌ها و ارائه تضمین به عدم خروج مجدد آمریکا، برای احیای برجام تاکید کرد و سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت تنها راه ارائه تضمین خواسته شده تبدیل برجام به یک معاهده است و بایدن از انجام این کار می‌ترسد.

بازار این اخبار را دنبال می‌کرد اما  خبری که احتمالا با رشد ادامه‌دار قیمت دلار ارتباط داشت به اعلام بایدن به وزارت خارجه آمریکا در مورد خرید نفت از ایران مربوط می‌شد، بر این اساس جوبایدن رئیس جمهوری ایالات متحده دیروز ۱۲ نوامبر در یادداشتی به وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد عرضه نفت خام به میزان کافی وجود دارد، پس مشتریان نفتی ایران می‌توانند خریدشان را کاهش بدهند.

 

 
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید