قیمت درهم ثابت ماند

قیمت سکه ریزش کرد /نوسان اندک قیمت دلار

کدخبر: ۴۵۴۴۱۰
بازار ارز و طلا امروز شاهد نوسان اندک قیمت دلار و درهم بود. قیمت سکه هم نسبت به روز گذشته ریزش کرد.
قیمت سکه ریزش کرد /نوسان اندک قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز که این روزها شاهد سرکشی و جولان نرخ ارز بوده است. امروز نسبت به روز گذشته  نوسان کمی را تجربه کرد.  قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته با 28 هزار و 720 تومان بسته شد. 

قیمت دلار آمریکا معاملات امروز را با همان نرخ عصر روز گذشته آغاز کرد و در ابتدای امر نوسانات محدودی داشت. قیمت دلار در ادامه قدری کاهش یافت و در پایان معاملات نیمه اول امروز روی 28 هزار و 660 تومان قرار گرفت.

قیمت درهم  ثابت ماند

قیمت درهم در انتهای معاملات دیروز با  7 هزار و 840 تومان خرید و فروش شد. قیمت درهم  در بازار ارز  امروز نسبت به دیروز تغییر خاصی نکرد و با همان قیمت روزر گذشته معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در عدد 3.673 عدد 28 هزار و 796 تومان به دست می‌آمد که از قیمت دلار در معاملات امروز  قدری بیشتر بود.

قیمت سکه ریزش کرد 

بازار جهانی طلا امرروز یکشنبه تعطیل بود. این فلز گران بهای جهانی در بازار روز گذشته با 1865 دلار مبادله شد، در بازار داخلی هم قیمت طلا روز گذشته بر روی  1 میلیون و 276 هزار و 900 تومان قرار گرفت.این فلز زرد رنگ در بازار امروز 700 تومان بر ارزش خود افزود و  قیمت 1 میلیون و 277 هزار و 600 تومان را برای خود ثبت کرد. 

قیمت سکه امامی  روز گذشته با 12 میلیون و700 هزار تومان مبادله شد.  قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز 12 میلیون و 725 هزار تومان بود.

قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول امروز روی 12 میلیون و 640 هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت 28 هزار و 660 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 583 هزار تومان بدست می آمد و حباب قیمتی سکه 0.45 درصد به دست می‌آمد.

دو فوریت لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ به تصویب نرسید

لحظاتی قبل مجلس دو فوریت و یک فوریت لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را رد کرد. با توجه به روند بررسی طرح ها و لوایح در مجلس و افتادن آن در مسیر بررسی عادی، رسیدگی آن به بودجه سال ۱۴۰۱ نخواهد رسید

رسانه اسراییلی:3.5 میلیارد دلار پول ایران را آزاد کردند تا تهران راضی به مذاکره شود 

وب سایت "اسراییل هیوم" با انتشار گزارشی به نگرانی اسراییل از نشانه هایی اشاره کرده که حاکی است ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی طرف برجام، ممکن است راضی به امضای توافقی حتی محدودتر از برجام برای لغو تحریم های ایران در ازای توقف فعالیت های غنی سازی اورانیوم در ایران شوند.

"اسراییل هیوم" نوشته 3.5 میلیارد دلار آزاد شده از اموال بلوکه شده ایران در راستای درخواست اخیر وزیر خارجه ایران برای آزادسازی 10 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران صورت گرفته است. 

سیگنال  رئیس جدید بانک مرکزی به بازار ارز 

در حالی که قیمت دلار در طول یک هفته گذشته رشد قابل توجهی داشت، اظهارات رئیس جدید بانک مرکزی مبنی بر بهبود وضعیت درآمدهای ارزی کشور در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز جلب توجه می‌کرد.

علی صالح آبادی معتقد است که وضعیت درآمدهای ارزی کشور و ورود ارز حاصل از صادرات نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است و بازار ارز وضعیت متعادلی را در آینده خواهد داشت. بانک مرکزی قصد دارد ارز حاصل از صادرت غیر نفتی را در سامانه نیما عرضه کند و ارز حاصل از صادرات نفت، میعانات و گاز نیز در بازار عرضه می‌شود.

مشکلات و موانع یک سری از وجوهی که در خارج از کشور محدودیت استفاده داشت رفع می‌شود، تا کنون نیز افزایش درآمدهای ارزی کمک خوبی به بانک مرکزی برای عرضه دلار کرده است. افزایش متوسط عرضه در بازار متشکل نیز این مسئله را تایید می‌کند، اما به نظر می‌رسد جهت انتظارات فعالان بازار به گونه‌ای است که حتی این گشایش‌های ارزی و افزایش عرضه دلار نیز نتوانست رشد قیمت دلار را متوقف کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید