پیش بینی قیمت دلار از مسیر درهم و بازار فردایی؛

دومینوی ریزش دلار در بازار ارز /دلار گرفتار برزخ برجام

کدخبر: ۴۵۵۷۰۹
اقتصادنیوز: قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته کاهش را تجربه کرد.
دومینوی ریزش دلار در بازار ارز /دلار گرفتار برزخ برجام

به گزارش اقتصادنیوز ، سریال ریزش‌های دلار ادامه دارد. قیمت دلار آمریکا عصر روز  پنجشنبه گذشته سطح حمایتی حساس ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی را از دست داد و در محدوده ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان قرار گرفت.

شکست سطح حمایتی دلار از نگاه برخی از بازیگران ارزی می‌تواند زمینه‌ساز افزایش فشار فروش معامله‌گران فنی در ابتدای امروز  شود. با این حال، در صورتی که دلاری‌ها  امروز بتوانند مرز ۲۸ هزار تومانی را حفظ کنند، خریداران بار دیگر به بازار بازخواهند گشت. 

آمادگی عراق برای پرداخت بدهی‌های ایران 

 هفته گذشته بازار ارز نسبت به خبرهای آزادسازی منابع بلوکه شده واکنش خاصی را نشان نداد. حال خبر هایی تازه ای از پرداخت بدهی های عراق به ایران مخابره می شود.

«احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق عراق، طی اظهاراتی تأکید کرد که این وزارتخانه با ایران بر سر تعهدات خود درباره پرداخت همه بدهی‌های مربوط به واردات گاز و برق از ایران به توافق رسیده و آماده پرداخت بدهی‌های خود به ایران است.

دلار در برزخ برجام

اولین دور مذاکرات برجام در دولت سید ابراهیم رئیسی بعد از ماه ها کش و قوس 8 آذر 1400 برگزار می شود. معامله گران در این روزهای اخیر در انتظار مذاکرات هسته ای بوده اند . قیمت دلار نسبت به سیگنال های مثبت و منفی طرف های مذاکره کننده واکنش های از خود نشان داده است. 

بخشی از معامله‌گران تصور می‌کنند که در بدترین حالت، قیمت اسکناس آمریکایی به زیر محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان نخواهد رفت و حوالی محدوده یاد شده تا محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان را منطقه کف بازار ارز در نظر گرفته‌اند. این دسته از معامله‌گران اعتقاد دارند که مذاکرات هسته‌ای در شرایط دشواری قرار دارد و مذاکرات گروسی با ایرانی‌ها نیز نتیجه خاصی به همراه نخواهد داشت.

در حالی که دسته‌ای از معامله‌گران نسبت به نتایج مذاکرات هسته‌ای خوش‌بین نیستند، گروه دیگری باور دارند که ممکن است شرایط ایجاد یک توافق موقت بین ایران و آمریکا فراهم شود. در صورتی که چنین توافقی رخ دهد، احتمال نزول قیمت دلار به زیر مرز ۲۷ هزار تومانی بسیار بالا خواهد بود.

پیش بینی  قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی  شب گذشته قیمت دلار  بر روی 28 هزار و 170 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت چهارشنبه شب 160تومان عقب نشینی کرده بود. چهارشنبه شب در معاملات پشت خطی  قیمت دلار  بر روی 28 هزار و  330 تومان قرار داشت.  

بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز شنبه  29 آبان 1400 ارزان می شود. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم 

قیمت درهم در انتهای معاملات نقدی روز چهارشنبه با 7 هزار و 720تومان بسته شد.  قیمت درهم  پشت خطی شب گذشته نسبت به معاملات نقدی 10 تومان پایین رفت و با  7 هزار و 710 تومان معامله شد

قیمت طلایی درهم  شب گذشته بر روی 7 هزار و 720 تومان قرار گرفت که نسبت به چهارشنبه شب 5 تومان پایین تر بود.  بنابراین از کانال قیمت دلار از مسیر قیمت درهم  سیگنال  کاهش  مخابره شد. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب  گذشته  بر روی 28 هزارو 190 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی چهار شنبه شب  90 تومان کاهش یافته بود. این بدین معناست که معامله گران  فردایی بازار ارز امروز  شنبه 29 آبان 1400 را نزولی پیش بینی کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید