قیمت اتریوم به 3100 دلار رسید

ریزش ترسناک قیمت بیت کوین /فشار فروش در بازار رمز ارزها

کدخبر: ۴۶۷۸۴۰
اقتصادنیوز: قیمت بیت کوین امروز هم منفی بود و با افت بیش از یک درصدی، در حدود قیمت 41500 دلار معامله می شود. اتریوم نیست پشت سر بیت کوین روزهای ریزشی را سپری می کند.
ریزش ترسناک قیمت بیت کوین /فشار فروش در بازار رمز ارزها

به گزارش اقتصادنیوز، بیت کوین، ارز اول بازار رمزارزها امروز هم منفی بود و با افت بیش از یک درصدی به قیمت 41560 دلار رسیده است. بیت کوین که ارزش معاملات آن نسبت به روز گذشته تقریبا نصف شده، طی 24 ساعت گذشته حدودا 27 میلیارد دلار معامله شده و بازدهی هفتگی آن هم به منفی 12 درصد رسیده است.

ترس تحلیلگران تکنیکال از افت قیمت بیت کوین

این هفتمین روز متوالی است که قیمت بیت کوین افت می کند و طبق آمار، طولانی ترین روند نزولی از سال 2018 محسوب می شود. تحلیلگران معتقدند تغییر سیاست های بانک مرکزی آمریکا و کاهش تورم این کشور توانایی ایجاد فشار فروش بیشتر در بیت کوین را دارد.

از طرفی در نمودار بیت کوین مواردی مشاهده می شود که باعث ترس تحلیلگران تکنیکال شده است. در نمودار روزانه بیت کوین میانگین متحرک 50 روزه توانسته میانگین متحرک 200 روزه را به سمت پایین قطع کند که این موضوع باعث شده تعدادی از تحلیلگران با اطمینان بیشتری حرف از ادامه سقوط این ارز دیجیتال بزنند.

قیمت اتریوم به 3100 دلار رسید

اتریوم این روزها وضعیت بدتری نسبت به بیت کوین دارد و با افت 4 درصدی، به قیمت حدود 3100 دلار رسیده است. روز گذشته هم افت قیمت اتریوم بیشتر از افت قیمت بیت کوین بود که همین باعث شده عملکرد هفتگی اتریوم بدتر از عملکرد بیت کوین باشد. ارز دوم بازار طی یک هفته گذشته زیان 17 درصدی به سرمایه گذاران وارد کرده و فعلا وضعیت مناسبی ندارد.

ارزش معاملات اتریوم طی یک روز گذشته 16 میلیارد دلار بوده است.

آلت کوین ها پشت سر بیت کوین!

فشار فروش در بازار ارزهای دیجیتالی فقط مخصوص بیت کوین نیست. آلت کوین ها هم پشت سر بیت کوین، در مسیر نزولی قرار گرفته اند. نکته جالب توجه معاملات امروز این است که اکثر 50 ارز برتر بازار منفی هستند و فقط چند مورد از آن ها رنگ سبز دارند. UNUS SED LEO مثبت ترین ارز در این لیست بوده که 5 درصد رشد کرده است. Internet Computer هم به مسیر صعودی که چند روزی است استارت آن را زده، ادامه داده و بیش از 4 درصد رشد کرده است.

این ارز همچنین دارای بیشترین بازدهی هفتگی در میان تمام 50 ارز برتر بازار نیز هست. Internet Computer طی هفت روز گذشته بیش از 28 درصد رشد را نمایش می دهد.

اما در میان ارزهای منفی، Fantom با افت 15 درصدی در یک روز، بدترین عملکرد را داشته و NEAR Protocol نیز با افت 13 درصدی، سرمایه گذاران خود را با زیان مواجه کرده است.

در مقیاس هفتگی نیز Avalanche بدترین عملکرد را داشته که 27 درصد افت کرده است. Axie Infinity نیز افت 25 درصدی را در مقیاس هفتگی نشان می دهد.

افت 2.8 درصدی ارزش بازار

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افت 2.8 درصدی، به 1.94 تریلیون دلار رسیده است. این افت چشمگیر، بیشتر محصول افت بیت کوین و اتریوم به عنوان دو ارز بزرگ بازار است. ارزش معاملات نیز طی 24 ساعت گذشته 92 میلیارد دلار بوده که نسبت به روز گذشته 13 درصد افت کرده است. از این رقم، 72 میلیارد دلار معادل 78 درصد ارزش معاملات مربوط به استیبل کوین ها است.

دامیننس بیت کوین (نسبت بین ارزش بیت کوین در مقایسه با ارزهای دیگر) نیز دوباره به بالای 40 درصد رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید