افت قیمت درهم و سکه

قیمت دلار کانال عوض کرد!

کدخبر: ۴۶۸۳۴۷
اقتصادنیوز : در بازار ارز و طلای امروز سه شنبه 21 دی 1400 قیمت دلار وارد کانال 28 هزار تومان شد. قیمت سکه و قیمت درهم نیز افت کرد.
قیمت دلار  کانال عوض کرد!

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار امروز سه شنبه 21 دی 1400  در بازار ارز  تهران بالا رفت. این اسکناس امریکایی امروز توانست کانال 28 هزار تومان را که در  روز های اخیر از دست داده بود را پس بگیرد و با 28 هزار و 140 تومان معامله شود. این قیمت نسبت به روز گذشته 590  تومان افزایش را نشان می دهد.

در بازار متشکل ارزی هم  قیمت دلار عصر امروز نسبت به روز گذشته 67 تومان بر ارزش خود افزود  و با 25 هزار و667 تومان معامله شد. 


در اکو ایران ببینید؛ 

قیمت درهم پایین رفت

قیمت درهم امروز نسبت به روز گذشته اندکی افت کرد. درهم امروز 20 تومان پایین رفت و  با 7 هزار و 690 تومان معامله شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  28 هزارو 245 تومان به دست می‌آمد که اندکی نسبت به قیمت  دلار در بازار بالاتر بود. 

قیمت سکه افت کرد

قیمت اونس طلا در بازار جهانی امروز بالای مرز 1800 دلار قرار داشت. این فلز گرا بهای جهانی امروز با 1806 دلار مبادله شد. در بازار داخلی هم قیمت طلا18 عیار 18 هزار و 500 تومان گران شد و به 1 میلیون و 224 هزار و 500 تومان رسید. قیمت سکه امروز با 12 میلیون و 455 هزار تومان معامله شد. که نسبت به روز گذشته 45 هزار تومان افت  را نشان می دهد 

اخبار مذاکرات وین در بازار ارز

از جمله اخبار برجامی که در بازار ارز تهران توجه  ها را به خود جلب کرد  می توان به اظهارات  وزیر امور خارجه ایران در  گفت‌وگو با الجزیره اشاره کرد. امیرعبداللهیان اعلام کرده بود:  هنوز در مذاکرات وین شاهد ابتکارات جدید از سوی طرف‌های غربی نیستیم به نحوی که به نظر نمی رسد آماده بازگشت سریع به تعهدات خود باشند لذا در این موضوع احساس می‌کنیم هنوز غربی‌ها تعلل می‌کنند.

ما وقتی از تضمین صحبت می کنیم یعنی این که اولا تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نشود؛ ثانیا تحریم هایی که برداشته می‌شود و لغو می گردد، مجددا به بهانه دیگری از جمله بهانه قانونی که در کنگره تصویب شده یا قانونی که توسط رئیس جمهور امضا می شود، بازگردانده نشوند

صحبت از تضمین و تعهدات، ابعاد مختلفی دارد اما حداقل آن این است که فروش نفت ایران و واردات ارز در سیستم بانکی کشور ما بدون هیچ مشکلی انجام شود.

از نظر ما هر زمانی که طرف های مقابل به تعهدات کامل خود در برجام برگردند، آن زمانی است که می توانیم اعلام کنیم به یک توافق رسیده ایم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید