پیامد یک شایعه و یک خبر در بازار ارز

سقوط آزاد قیمت سکه و دلار /درهم در سراشیبی

کدخبر: ۴۶۷۸۵۵
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز یکشنبه 19 دی 1400شاهد فرو ریختن قیمت طلا ، قیمت سکه قیمت دلار بود.
سقوط آزاد قیمت سکه و دلار /درهم در سراشیبی

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار  امروز یکشنبه 19 دی 1400 یک کانال دیگر را هم از دست داد. قیمت دلار روز گذشته بر روی 28 هزار و 740 تومان قرار داشت. این ارز مهم خارجی امروز با 740 تومان کاهش کانال 28 هزار تومان را از دست داد و بر روی 27 هزار و 730 تومان قرار گرفت. 

بازگشت دلار متشکل به کانال ۲۶ هزار تومان

اما در  بازار متشکل ارزی امروز قیمت دلار توانست  کانال 26 هزار تومان را پس بگیرد. قیمت ابتدایی دلار در این بازار 25 هزار  828 تومان بود اما در  انتهای روز بر روی 26 هزار و 69 تومان ایستاد .

قیمت درهم در سراشیبی

قیمت درهم  در این چند روز اخیر مرز 8 هزار تومان را از دست داده و در سراشیبی قرر گرفته است. قیمت درهم امروز با 7 هزار و 610 تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته کاهش 170 تومانی را نشان می دهد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  27 هزارو 951 تومان به دست می‌آمد که اندکی نسبت به قیمت  دلار در بازار بالا تر بود. 

افت شدید قیمت سکه و طلا 

قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز افت کرد . این فلز گران بهای داخلی امروز 45 هزار و 900 تومان از عصرروز گذشته ارزان تر بود. قیمت طلا امروز با 1 میلیون و 293 هزار و 600 تومان معامله شد. قیمت سکه هم امروز به روند کاهشی خود ادامه داد و افت شدیدی را ثبت کرد. این فلز گران زرد رنگ امروز 424 هزار تومان  کاهش را تجربه کرد و با 12 میلیون و 420 هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت 27 هزار و 730 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11  میلیون و 731 هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز 5.87 درصد بود.

بمب خبری در بازار دلار 

امروز انتشار یک خبردرباره مذاکرات هسته ای مثل بمب در بازار ارز تهران عمل کردو توجه معامله گران را به خود جلب کرد.  معامله گران  نسبت به قبل خوشبین‌تر شدند.  مذاکره کننده ارشد ایران در تازه‌ترین ارزیابی خود از روند گفت‌وگو‌هایی که با محور احیای برجام جریان دارد بیان داشت که موارد اختلاف موسوم به پرانتز‌های باز رو به کاهش است. وی همچنین تائید کرد که مذاکرات رو به جلو و در حال پیشرفت است.‌‌ همین اظهار نظر باعث شد شیب نزولی قیمت دلار بیشتر شود. 

همچنین امروز  شایعه هم در بازار ارز تهران برجسته شد، روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در گزارشی به بررسی حواشی مربوط به مذاکرات وین پرداخته و مدعی شده بود که طرفین به توافق موقت 2 ساله رسیده‌اند.  اما این خبر تکذیب شد و یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده به خبرنگار تسنیم گفت که خبر روزنامه الرای الیوم درباره حصول توافق موقت 2 ساله در وین «کاملا غلط و ساختگی» است

در کنار اخبار برجام امروز سید ابراهیم رئیسی برای دفاع از کلیات لایحه بودجه به مجلس شوای اسلامی رفت. بر اساس اظهارات وی حذف ارز 4200 تومانی در چند ماه آینده صورت نخواهد گرفت، زیرا شوک به مردم وارد می‌شود و نیاز است که پیش از اقدام تمهیداتی برای جبران اقشار آسیب‌پذیر انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید