معامله گران ارزی ریسک نمی کنند

پیام فرانسوی به بازار دلار ایران /پیش بینی قیمت دلار

کدخبر: ۴۶۴۷۹۲
اقتصادنیوز : قیمت دلار روز گذشته بر مدار نزول قرار گرفت اما معامله گران سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز امروز6 دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟
پیام فرانسوی به بازار دلار ایران /پیش بینی قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز هشتمین دور از مذاکرات وین برگزار می شود.پیش بینی ها و موضع گیری بازیگران سیاسی برجام از یک توافق حکایت دارد . اخبار برجامی  که حاکی از جدیت ایران در جهت احیای قرارداد برجام است توانست تاثیر قابل توجهی در بازار ارز روز‌های شنبه و یکشنبه هفته جاری داشته باشد. 

در این میان خبر جدید منتشر شده از فضای مذاکرات دور قبل مبنی بر پیشرفت پیش‌نویس های جدید در غیبت دو روزه هیات مذاکره‌کننده فرانسه هم توانست باعث پیش‌بینی‌های جدیدی از آینده بازار ارز شود.

به گزارش «ایرنا»، غیبت دو روزه هیات مذاکره‌کننده فرانسه در گذشته توانسته بود به پیشرفت توافق بر سر پیش‌نویس جدید مذاکرات کمک شایانی بکند که این پیشرفت با بازگشت این تیم مذاکره‌کننده از کنفرانس لیورپول نسبتا مختل شده بود. اما تحلیلگران بر این باورند که در صورت غیبت مجدد فرانسه یا مداخله کم آن در دور جدید مذاکرات روند به نتیجه رسیدن توافق سرعت بیشتری گرفته و همین امر بتواند بر روند قیمتی دلار اثر بگذارد.

معامله گران ریسک نمی کنند

قیمت دلار آمریکا از ابتدای هفته جاری وارد فاز نزولی شده است. این  اسکناس آمریکایی از ابتدای هفته جاری به  کانال 29 هزار تومان برگشته است . دلار روز گذشته به روند کاهشی خود ادامه داد و در نهایت بر روی 29 هزار و 850 تومان قرار گرفت.  

می توان گفت که در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای، معامله گران نمی خواهند برای خرید و فروش دلار ریسک زیادی کنند. اگر چنین گزاره ای درست باشد، نمی توان انتظار داشت که دلار در روزهای آتی از دامنه ۲۹ هزار و ۸۰۰ الی ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان خارج شود. این دامنه ای است که عمدتا اسکناس آمریکایی در هفته های اخیر در آن نوسان کرده است.

اما معامله گران سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز امروز  6 دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته  8 هزار و 190 تومان اعلام شد که نسبت به معاملات نقدی روز یکشنبه  30 تومان پایین تر بود  قیمت طلایی درهم نیز   شب گذشته بر روی 8 هزارو 170 تومَان قرار گرفت . معامله گران معتقدند  قیمت درهم بالای  این عدد برسد، رسیدن آن به 8 هزار و 250 تومان نیز محتمل است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی 30 هزار و  30 تومان  قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  شنبه شب گذشته 170 تومان بالا رفته بود.بنابراین معامله گران  دلار فردایی قیمت دلار امروز دوشنبه 6 دی 1400  را صعودی پیش بینی کرده اند.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار  بر روی 29 هزار و 870 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت شنبه شب  160 تومان افزایش داشت.   شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 29 هزار و 710  تومان قرار داشت.  بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  رشد قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  6 دی 1400 بالا می رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید