اعلام تعرفه‌ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱/ دیگر حتی نمی توان به پزشک عمومی مراجعه کرد!

کدخبر: ۴۸۹۲۳۱
تعرفه‌های ویزیت پزشکان از عمومی تا فوق تخصص در سال ۱۴۰۱ هنوز نهایی نشده و بلاتکلیف است اما خبرها حاکی از افزایش ۲۸ تا ۳۰ درصدی تعرفه‌هاست که از یک طرف به جیب مردم فشار وارد می‌کند و نظام سلامت کشور را به خطر می‌اندازد. چرا که با این نرخ بسیاری از مردم دیگر نمی‌توانند حتی به پزشک عمومی مراجعه کنند.
اعلام تعرفه‌ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱/ دیگر حتی نمی توان به پزشک عمومی مراجعه کرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین،  تعرفه‌های ویزیت پزشکان مختلف از عمومی تا فوق تخصص در سال ۱۴۰۱ هنوز نهایی نشده و بلاتکلیف است اما خبرها حاکی از افزایش ۲۸ تا ۳۰ درصدی تعرفه‌ها است که از یک طرف به جیب مردم فشار وارد می‌کند و نظام سلامت کشور را به خطر می‌اندازد و از طرف دیگر اگر افزایش نیابد، به ضرر پزشکان تمام می‌شود.

جنجال انتصاب مدیرعامل سابق ایران‌خودرو در وزارت صمت/ مقیمی عامل گرانی خودرو بوده چرا دوباره سمت گرفته است؟


 

همچنین در اکوایران ببینید : درس اقتصادی ایران به پوتین

در این میان عده‌ای اصرار به کاهش نرخ تعرفه های پزشکی دارند که منجر به مخالفت پزشکان و سازمان نظام پزشکی شده است. سیدمؤید علویان، رئیس نظام پزشکی تهران دیروز در مخالفت با کاهش تعرفه‌ها گفت: «مردم توان پرداخت ندارند و لذا خدمات را باید ارزان دریافت کنند و این ارزانی باید از جیب پزشکان محقق شود! چراکه بیمه‌ها حاضر نیستند بهره‌وری خود را افزایش دهند. مگر می‌شود؟ یک ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته و هنوز موضوع تعرفه‌های پزشکی سال جدید بلاتکلیف باقی مانده است‌. مسئولان می‌گویند مردم پول ندارند، بیمه‌ها هم می‌گویند پول نداریم و در شرایطی که تورم ۵۰ درصدی بر کشور حاکم است، ارائه خدمات با کیفیت با تعرفه‌های فعلی نه در بخش دولتی و نه در بخش خصوصی امکان پذیر نیست. پس راه حل چیست؟»

در زیر می‌توانید تعرفه‌های پیشنهادیِ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ را ببینید. نرخ ویزیت پزشک عمومی ۱۸۴ هزار تومان و ویزیت پزشک فوق تخصص، کمی کمتر از ۳۰۰ هزار تومان.

 

تعرفه‌های عجیب و نجومی ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱


 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید