دو تحلیل متفاوت از حباب سکه

ورود سفته بازان به بازار سکه /سقف قیمت سکه در بازار چقدر است؟

کدخبر: ۴۹۹۰۱۵
گروه بازیگران سنتی تر بازار سکه باور دارند که با بالا بودن حباب سکه،‌ قرار گرفتن در این بازار پرریسک است و هر لحظه ممکن است که قیمت در مسیر نزولی قرار بگیرد.
ورود سفته بازان به بازار سکه /سقف قیمت سکه در بازار چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز ، حباب سکه روز سه شنبه در محدوده ۱۰ درصد  قرار داشت. با این حال بازار سکه بر مدار افزایش قرار گرفته بود و سکه بازان حاضر به فروش فلز گران بهای داخلی نبودند.

دو نگاه متفاوت به حباب سکه/ ورود سفته بازان به بازار سکه 

در بین معامله گران دو نگاه متفاوت به حباب سکه وجود دارد.  عده ای معتقدند حباب سکه نشان از انتظاراتی دارد که معامله گران این بازار نسبت به آینده دلار دارند.

به باور تحلیلگران هر قدر حباب سکه بیشتر شود، بهتر است انتظار برای رشد قیمت دلار را زیاد کرد.به عقیده آنها محدودیت خرید و فروش در بازار ارز موجب شده سفته بازان وارد بازار سکه شوند.

در مقابل این گروه بازیگران سنتی تر باور دارند که با بالا بودن حباب سکه،‌ قرار گرفتن در این بازار پرریسک است و هر لحظه ممکن است که قیمت در مسیر نزولی قرار بگیرد.

همچنین در اکوایران ببینید : پاسخ خاندوزی به نحوه دهک‌بندی افراد

سقف قیمت سکه در بازار

قیمت هر قطعه سکه امامی در ابتدای معاملات دیروز با ۱۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان معامله شد.مدت زیادی طول نکشید که فلز زرد رنگ داخلی به سقف ۱۸ ماهه اخیر رسید و بالای کانال ۱۵ میلیون تومان معامله شد.اما در ساعات پایانی معاملات نقدی سکه از کانال مذکور عقب نشینی کرد و در مقایسه با روز دوشنبه اندکی پایین آمد.

از نظر  برخی از فعالان بازار پیشروی اسکناس آمریکایی زمینه ساز رشد فلز زرد رنگ شده بود . 

این دسته از معامله گران با خوشبینی نسبت به دلار معتقدند که سکه دوباره در بازار امروز روند صعود را تجربه خواهد کرد. اما عده ای دیگر با اشاره به کاهش  ارزش سکه در بازار بورس کالا  معتقدند که سکه امامی  همچنان در مسیر اصلاح قرار می گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید