گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای برجام در بازار ارز و طلا

شب سرنوشت ساز برای دلار و سکه ایران

کدخبر: ۵۱۵۱۲۲
اقتصادنیوز: نرخ دلار و سکه در واکنش به سیگنال ها برجامی آرایش نزولی به خود گرفت. عده ای از معامله گران نسبت به احیای برجام خوشبین هستند.
شب سرنوشت ساز برای دلار و سکه ایران

به گزارش اقتصادنیوز ؛ به نظر می رسد امشب، شبی سرنوشت ساز برای مذاکرات هسته ای است. قرار است امشب دیدگاه ایران نسبت به پیشنهاد اخیر اتحادیه اروپا برای احیای  برجام روشن شود.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اگر آمریکا با انعطاف واکنش نشان دهد، به توافق نزدیک هستیم. وزیر امور خارجه گفته تا ساعت ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ کننده اروپایی می‌دهیم.

 روزنامه کیهان هم امروز درباره برجام نوشته بود که از گوشه و کنار زمزمه توافق به گوش می رسد.  همچنین سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره برجام گفت: پیشرفت‌های نسبی در مذاکرات وین حاصل شده است.

نرخ دلار در بازار در واکنش به سیگنال ها برجامی آرایش نزولی به خود گرفت. عده ای از معامله گران نسبت به احیای برجام خوشبین هستند.

عده ای از معامله گران دلار محتاط هستند 

البته عده ای  از معامله گران همچنان احتیاط را سر لوحه کار خود قرار داده بودند و به همین دلیل دلار فردایی یک کانال بالاتر از دلار نقدی قرار داشت. به باور این دسته از معامله گران روند کاهشی دلار به واسطه برجام بوده و در صورتی که اتحادیه اروپا امشب سیگنال مثبتی از سوی ایران دریافت نکند این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی بیفزاید . 


در اکو ایران ببینید؛ 

رویترز در گزارشی نوشت: چه تهران و واشنگتن پیشنهاد «آخر» اتحادیه اروپا را برای احیای توافق هسته‌ای بپذیرند و چه نپذیرند، هیچ یک از آن‌ها پایان توافق را اعلام نخواهند کرد، چون حفظ آن در راستای منافع دو طرف است.  ادامه دادن در این برزخ، احتمالا در راستای منافعشان است. 

این دسته از معامله گران با اشاره به گزارش رویترز  و سیگنال های منفی از سوی عده ای از بازیگران سیاسی ایران نسبت به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا معتقد بودند احتمالا مذاکرات هسته ای همچنان ادامه پیدا کند . 

دلار تهران یک کانال پایین آمد/ هرات قیمت نزد / سلیمانیه رنج شد 

قیمت دلار تهران امروز یک کانال عقب نشینی کرد. اسکناس آمریکایی در دو روز اخیر تقریبا 1000 تومان از ارزش خود را از دست داد. هرات امروز قیمت نزد. نرخ دلار در سلیمانیه و نرخ حواله درهم  امروز نسبت به روز گذشته رنج بود.

طلا جهانی ریزش کرد

قیمت اونس طلا امروز  تقریبا 29 دلار از ارزش خود را از دست داد. این فلز گران بهای جهانی عصر  امروز در محدوده 1775  دلار معامله شد.  قیمت طلای جهانی 2 روز قبل بالای کانال 1800 دلار قرار گرفته بود . 

طلا

قیمت طلا 18 عیار در سراشیبی 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18عیار در روز های اخیر در سراشیبی افتاده است . فلز زرد رنگ داخلی در زمان نوشتن این گزارش تقریبا 23 هزار و 800 تومان از روز گذشته ارزان تر معامله شد . قیمت طلا 18 عیار  عصر امروز به قیمت 1 میلیون و 299 هزارو 300 تومان معامله شد . 

برگشت سکه به کانال 13 میلیون تومان   

قیمت سکه هم امروز با سیگنال قیمت دلار بر مدار کاهش قرار گرفت . قیمت هر قطعه سکه امامی عصر امروز از کانال 14 میلیون تومان پایین آمد  و تا  محدوده 13 میلیون و 972 هزار تومان پایین آمد. این قیمت  در مقایسه با روز گذشته بیش از 200 هزار تومان کاهش را نشان می دهد . 

ارزش ذاتی سکه امروز  12 میلیون و 494 هزار تومان بود که نسبت به قیمت نقدی نزدیک به 1 میلیون و 500 هزار تومان فاصله دارد . حباب سکه هم امروز مانند روز گذشته در محدوده 11 درصد قرار داشت. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید