مرغ بازار دلار یک پا دارد!

قیمت دلار 36 هزار 750 تومان شد /جو هیجانی در بازار دلار

کدخبر: ۵۳۳۲۸۳
اقتصادنیوز : معامله گران می گفتنند مرغ بازار دلار یک پا دارد. از نظر این دسته از بازیگران ارزی التهابات داخلی و خارجی کشور جو روانی و هیجانی برای دلار را تقویت کرده است
قیمت دلار 36 هزار  750 تومان شد /جو هیجانی در بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز ،  قیمت دلار در بازار امروز سه شنبه 17 آبان ماه به مسیر صعودی خود ادامه داد. نرخ دلار روز گذشته در محدوده 36 هزار و 400 تومان بسته شد اما امروز تا 36 هزار و 800 تومان بالا رفت.

قیمت دلار در زمان نوشتن این گزارش 36 هزار و 750 تومان بود که نسبت به روز قبل بیش از 300 تومان افزایش پیدا کرده بود. 

زمان حراج سکه اعلام شد

جزئیات فروش 3 خودرو بدون قرعه کشی + قیمت

عده ای از معامله گران معتقدند  در صورتی که امروز نرخ دلار به بالای 36 هزار و 800 برسد و در این مرز باقی بماند این امر ممکن است باعث ورود خریداران جدید به بازار شود و حتی کانال 37 هزار تومان هم لمس شود‌.

جو روانی و هیجانی برای دلار 

 معامله گران می گفتند مرغ بازار دلار یک پا دارد. از نظر این دسته از بازیگران ارزی التهابات داخلی و خارجی کشور جو روانی و هیجانی برای دلار را تقویت کرده است.

 فروش دلار کم شد؟

برخی از معامله گران می گفتند  فروش دلار کم شده و تعداد قابل توجهی  از متقاضیان خرید دلار در صفوف طولانی مقابل صرافی های مجاز خرید و فروش ارز توافقی حضور دارند. به گفته فعالان عموم معامله گران با هدف کسب سود اقدام به جمع آوری ارز می کنند. 

اثر انتظارات تورمی ناشی از ناآرامی‌های اخیر

عده‌ای از کارشناسان انتظارات تورمی ناشی از ناآرامی‌های اخیر را دلیل مناسبی برای افزایش تمایل افراد به خرید ارز می‌دانند. در سوی دیگر به عقیده برخی دیگر از این کارشناسان شکاف قیمتی ایجاد شده میان ارقام رسمی و غیر‌رسمی بازار عامل اصلی حضور خریداران در صف دلار است.

فاصله قابل توجه قیمت دلار توافقی و دلار آزاد

امروز سه‌شنبه 17 آبان سال 1401 در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی ارز، قیمت خرید دلار توافقی 34 هزار و 170 تومان و قیمت فروش دلار توافقی 34 هزار و 304 تومان بوده است.فاصله قیمت دلار توافقی و دلار آزاد بیش از 2 هزار و 500 تومان است. 

 خرید کدام دلار یارانه را قطع می‌کند؟

در در روز های گذشته  معامله‌گران یک ترس دیگر داشتند، در بازار شایعه شده بود خریداران دلار سهمیه‌ای با خطر قطع یارانه معیشتی مواجه هستند. امروز سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پاسخ به این پرسش که آیا یارانه کسانی که با اجاره کارت ملی خود به دیگران سهمیه 2 هزار دلار دریافت می‌کنند قطع می‌شود، گفت: ما نمی‌گوییم یارانه آنها قطع می‌شود، اما کسانی که طبق دهک‌بندی و معیارهای وزارت رفاه در دهک دهم پردرآمدی قرار بگیرند، از یارانه حذف می‌شوند.

افزایش قیمت دلار در بازار هرات

از طرفی  نرخ دلار در هرات در شروع معاملات امروز تا 35 هزار و 600 تومان بالا رفت  که نسبت به روز گذشته تقریبا 500 تومان بالاتر بود. در ادامه معاملات نقدی دلار از نیمه کانال 35 هزار تومان پایین آمد و بر روی 35 هزار و 370 تومان رسید و این قیمت در مقایسه با روز قبل 270 تومان رشد را نشان می دهد . 

با این حال برخی از بازیگران ارزی معتقدند در صورتی که تدابیر نهاد بازارساز برای کاهش قیمت دلار به نتیجه برسد احتمال عقبگرد قیمت دلار دور از انتظار نخواهد بود.

این دسته از معامله گران می گفتند در صورتی که نرخ دلار از نیمه کانال ۳۶ هزار تومان عقب نشینی کند احتمال برگشت تا ابتدای کانال مذکور وجود خواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید