تغییرات قیمتی نفت پس از کاهش محدودیت‌ کرونایی

کدخبر: ۵۳۳۹۸۱
اقتصادنیوز: قیمت نفت پس از کاهش محدودیت‌ شدید کرونایی در کشور چین 3 درصد افزایش یافت.
تغییرات قیمتی نفت پس از کاهش محدودیت‌ کرونایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، پس از اینکه مقامات بهداشت چین، برخی از محدودیت‌های شدید کرونایی در این کشور را کاهش دادند، قیمت نفت در معاملات امروز حدود 3 درصد افزایش یافته است.

آخرین خبر از ممنوعیت صادرات مرغ و تخم‌مرغ ایران به عراق

رویترز گزارش داد، چین بزرگ ترین واردکننده نفت خام است که با کاهش محدودیت‌های کرونایی در این کشور، تقاضا برای نفت در آن افزایش می‌یابد.

هر بشکه نفت برنت با 2 دلار و 71 سنت افزایش 96.38 دلار فروخته شد. نفت برنت روز گذشته نیز 1.1 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 2 دلار و 82 سنت افزایش 89.29 دلار معامله شد. نفت آمریکا WTI نیز روز گذشته 0.8 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود.

کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین شامل کوتاه کردن زمان قرنطینه به دو روز برای افرادی که از نزدیک با مبتلایان در تماس بودند و همچنین مسافران تازه ورود به این کشور و همچنین حذف جریمه برای خطوط هوایی برای ورود مسافران آلوده از این جمله‌اند.

کامرزبانک اعلام کرد: «نخستین گام های کوچک برای تهسیل مقرارت که صبح امروز از سوی دولت چین اعلام شد، بار دیگر سبب افزایش قیمت نفت شد هرچند که از دیدگاه ما، این اقدامات به منزله  کنار گذاشتن مقررات های سختگیرانه این کشور برای مقابله با کرونا نیست.»

همچنین پس از انتشار آمار تورم ملایم تر از انتظار آمریکا در روز جمعه که امید برای اینکه فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را آرام کند، تقویت کرد، قیمت نفت افزایش یافت.

هر چه دلار تضعیف شود، قیمت نفت برای مالکان ارزهای دیگر ارزان تر می شود. افزایش نرخ بهره از عوامل تقویت کننده دلار است.

با این حال، به علت افزایش ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت در مسیر ثبت هفته کاهشی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید