خبر بد از برجام به بازار دلار

پیشروی شبانه قیمت دلار /سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز

کدخبر: ۵۳۴۸۳۲
اقتصادنیوز: گفته می شود نرخ دلار در معاملات پشت خطی دیشب به مسیر صعودی روز گذشته ادامه داده است. همین امر موجب شده عده ای از معامله گران روند حرکتی نرخ دلار در بازار ارز امروز را صعودی پیش بینی کنند.
پیشروی شبانه قیمت دلار /سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته پیشروی کرد.افزایش قیمت دلار در بازار دو سه روز گذشته در حالی است که بانک مرکزی با برنامه های جدید خود از جمله افزایش شعب فروش دلار توافقی ، عرضه ارز در سامانه برخط بازار متشکل و... به دنبال کنترل نرخ ارز بوده است.

سیگنال صالح آبادی به بازار دلار 

صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته گفت: افرادی که نگران نوسان در بازار ارز هستند و به این دلیل خرید ارز انجام می‌دهند، باید بدانند که از روزهای آینده ابزار جدید را در این حوزه معرفی می‌کنیم. خریداران در سررسیدهای مشخصی می‌توانند اوراق را به بانک مرکزی بفروشند. جزئیات این ابزار جدید طی امروز یا فردا منتشر می‌شود.

کاهش امید بازار دلار نسبت به برجام / انتظارات تورمی در بازار ارز 

معامله گران معتقدند پس از میان رفتن سیگنال‌های مثبت نسبت به گفت‌وگو‌های هسته‌ای وین در یک ماه اخیر، چشم‌انداز بهبود روابط تجارت خارجی کشور جای خود را به انتظارات تورمی داد.

اثر نا‌‌آرامی‌های اخیر  در بازار دلار 

از طرفی هم  نا‌‌آرامی‌های اخیر در برخی استان‌های کشور نیز به متلاطم شدن جو بازار‌ها دامن زده و سبب شده تمایل افراد نسبت به تبدیل سرمایه‌های خود به دارایی‌های امنی مانند ارز‌های خارجی و سکه افزایش یابد. این افزایش تقاضا که عمدتا با هدف محافظت از سرمایه در برابر موج تورمی صورت گرفته بود تعادل عرضه و تقاضا را در معاملات بازار برهم زده و با ایجاد شرایط مازاد تقاضا سبب افزایش نرخ ارز و سکه شد.

دلار

خبر بد از برجام به بازار دلار 

از سوی دیگر در روزهای اخیر بحث پیش نویس قطعنامه علیه ایران در بین معامله گران بازار  دلار برجسته شده است. در شرایطی که پیش نویس قطعنامه روی میز شورای حکام قرار گرفته بورل در تازه ترین اظهارات خود درباره مذاکرات هسته ای گفت برجام در بن بست است با این حال به تلاش برای نزدیک کردن مواضع طرف های عضو این توافق ادامه می‌دهد.

ترافیک شدید تحریم ها علیه ایران 

از طرفی هم این روز ها ایران شاهد ترافیک شدید تحریم های سیاسی بوده است.اتحادیه اروپا روز گذشته  ۳۲ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرد. دولت انگلیس  نیز روز دوشنبه از اعمال تحریم علیه ۲۴ شخص و نهاد مرتبط با ایران به دلایل حقوق بشری خبر داد.

خط و نشان آمریکا علیه ایران 

همچنین رابرت مالی گفته دیگر تمرکز آمریکا بر روی توافق هسته‌ای نیست و در حال حاضر واشنگتن به سیاست تحریم و فشار علیه جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز گفته آمریکا در کنار متحدان و شرکایش  ایستاده و از طریق تحریم و دیگر روش‌ها، به حسابرسی درخصوص کسانی که مسئول بدرفتاری هستند خواهد پرداخت. 

پیشروی نرخ دلار در بازار شبانه 

برخی از تحلیلگران ارزی با اشاره به تمام عوامل یاد شده معتقدند در صورتی که بازار ساز با تزریق عرضه جلوی راه بازیگران افزایشی نرخ دلار  قرار نگیرد احتمال رشد قیمت دلار  وجود دارد. گفته می شود نرخ دلار در معاملات پشت خطی دیشب به مسیر صعودی روز گذشته ادامه داده است.

همین امر موجب شده عده ای  از معامله گران روند حرکتی نرخ دلار در بازار ارز امروز را صعودی پیش بینی کنند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید