هراس از عرضه سنگین بازارساز

قیمت دلار زندانی شد؟ /پیش بینی قیمت بازار دلار

کدخبر: ۵۳۶۸۹۳
نرخ حواله درهم افت و خیز چشمگیری از خود ثبت نکرده و همین امر بر نوسان محدوده قیمت دلار در روزهای اخیر اثر گذار بوده است.
قیمت دلار زندانی شد؟ /پیش بینی قیمت بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در چند وقت اخیر نشان می دهد که حضور قوی بازارساز و مداخله این نهاد در بازار تهران و مجاور موجب شده است اکثر معامله‌گران فعلا ترجیح دهند به جای بازیگر، نظاره‌گر باشند.

قیمت دلار زندانی شد؟ 

برخی از معامله گران مدعی بودند که نرخ دلار در معاملات نقدی چند وقت اخیر در یک محدوده خاص زندانی شده است و حجم خرید و فروش ها کاهش پیدا کرده است. 

 هراس از عرضه سنگین/ پیش بینی قیمت دلار

در این میان نرخ حواله درهم نیز افت و خیز چشمگیری از خود ثبت نکرده و همین امر بر نوسان محدوده قیمت دلار در روزهای اخیر اثر گذار بوده است.

برخی از تحلیلگران ارزی می گفتند که با توجه به سطح تنش های به وجود آمده بین ایران و غرب و فضای پر ابهام مذاکرات برجام و... احتمال  صعود نرخ دلار وجود دارد با این  حال هراس از عرضه سنگین توسط نهاد مرکزی بازار ساز  موجب شده معامله گران با احتیاط بیشتری در بازار قدم بردارند. 

عده ای از معامله گران باور دارند در صورتی که نرخ دلار در بازار های مجاور ایران صعودی شود ممکن است اسکناس آمریکایی در تهران هم رشد کند.

البته برخی از فعالان بازار  درباره افراط و تفریط در بازار هشدار می‌دادند. آن‌ها معتقدند بازاری که شیرجه‌ای پایین می‌رود یا موشکی بالا می‌آید جای کار نیست. بازاری خوب است که یک نوسان محدودی داشته باشد و در آن تقاضای خدماتی انجام شود و آن‌ها بتوانند معامله‌شان را انجام دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید