گزارش بازار کار آمریکا منتشر شد

شوک صعودی به قیمت طلا /آغوش باز بیت‌کوین به گزارش اشتغال آمریکا

کدخبر: ۵۴۶۹۲۵
با اینکه اقتصاد آمریکا همچنان با قدرت بالایی به کارش ادامه می دهد اما پیش بینی می شود در میانه سال جاری آرام آرام تحت تاثیر اقدامت انقباضی فدرال رزرو قرار بگیرد.
شوک صعودی به قیمت طلا /آغوش باز بیت‌کوین به گزارش اشتغال آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در حالی ساعاتی پیش گزارش بازار کار آمریکا منتشر شد که نشان می دهد همچنان بزرگ ترین اقتصاد جهان از انعطاف پذیری خوبی در برابر اقدامات انقباضی فدرال رزرو برخوردار است.

در حالی که تعداد شغل های ایجاد شده در اقتصاد آمریکا در ماه دسامبر همچنان بر سرعت خوبی در حال افزایش بود که نرخ بیکاری این کشور نیز به 3.5 درصد کاهش پیدا کرد و این در حالی بود که در ماه نوامبر نرخ بیکاری در سطح 3.6 درصد به ثبت رسیده بود. با اینکه اقتصاد آمریکا همچنان با قدرت بالایی به کارش ادامه می دهد اما پیش بینی می شود در میانه سال جاری آرام آرام تحت تاثیر اقدامت انقباضی فدرال رزرو قرار بگیرد.

در حالی که تعداد شغل های اضافه شده به غیر از بخش کشاورزی در اقتصاد ایالات متحده در ماه آخر سال به 223 هزار عدد رسیده است که اقتصاددانان در رویترز پیش بینی رشدی 200 هزار شغلی را کرده بودند.

پس از انتشار این گزارش قیمت طلا در بازارهای جهانی نزدیک به ۲ درصد افزایش یافت و به بالای مرز ۱۸۶۰ دلاری صعود کرد. با اینکه داده ها فراتر از پیش‌بینی ها بود اما این گزارش نشان می دهد سرعت افزایش دستمزد در اقتصاد آمریکا کاهش پیدا کرده است. موضوعی که سیگنالی کاهشی برای تورم به حساب می آید و به بازارها این سیگنال را می دهد که شاید در حال نزدیک تر شدن به پایان دوره افزایش نرخ ها باشیم.

بیت کوین نیز در روز جمعه نزدیک به نیم درصد افزایش قیمت داشت تا به یک قدمی مرز ۱۷ هزار دلاری برسد. به طور کلی روند بیت کوین در روزهایی که از آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی گذشته است صعودی بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید