احتمال صعود سکه به قله ۲۹ میلیون تومان

شوک شبانه آمریکا به بازار سکه امروز اول اسفند 1401

کدخبر: ۵۵۶۴۱۵
اقتصادنیوز: برخی از معامله گران دیشب مدعی بودند که نرخ دلار در معاملات پشت خطی بار دیگر رشد کرد.فعالان بازار سکه معتقدند سکه در یک موقعیت حساس قرار دارد و در صورتی که نرخ دلار امروز بالا برود احتمال صعود به قله ۲۹ میلیون تومان در روز جاری محتمل خواهد بود
شوک شبانه آمریکا به بازار سکه امروز اول اسفند 1401

به گزارش اقتصادنیوز، سکه بازان این روزها تحت هیجانات ارزی دلار قله های قیمتی را یکی پس از دیگری تصرف می کنند. در روزهای اخیر کمتر کسی حاضر است به راحتی از دارایی خود یعنی سکه بگذرد و در موقعیت فروش قرار بگیرد معامله گران تحت تاثیر جو روانی و هیجانی بازار سکه قرار گرفته اند.

فوری/ توقف فروش ارز با کارت ملی

زلزله در چهار راه استانبول؛ چرخش ارزی فرزین

قیمت دلار، آدرنالین بازار سکه را افزایش داد

روز گذشته معامله گران از افزایش قیمت دلار خبر دادند همین موضوع باعث شد آدرنالین سکه بازان بیشتر شود و دست به خرید بزنند.

سکه پشت خاکریز ۲۹

سکه بازان دیروز تا یک قدمی کانال ۲۹ میلیون تومان پیشروی کردند. فلز زرد رنگ داخلی در واپسین ساعات معاملات نقدی دیروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

شوک شبانه آمریکا به بازار دلار و سکه

دیشب خبرگزاری های داخلی ایران خبر دادند خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو دیپلمات بلند پایه مدعی شد بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران هفته گذشته اورانیوم ۸۴ درصد غنی‌شده را شناسایی کرده‌اند.

این شبکه آمریکایی به نقل از دو دیپلمات ارشد ادعا کرد بازرسان آژانس در ایران هفته گذشته اورانیوم غنی شده‌ای را شناسایی کردند که زیر حد نصاب لازم برای یک سلاح هسته‌ای است.

این رسانه مدعی است که تا به امروز این بالاترین میزان یافت شده توسط بازرسان آژانس در ایران است و این غلظت (84 درصد) فقط 6 درصد کمتر از حد لازم برای یک سلاح است.این ادعا با واکنش فوری ایران و غرب روبرو شد. شب گذشته عده ای از معامله گران ادعای بلومبرگ را شوک شبانه آمریکا به بازار ارز و سکه تعبیر کردند

احتمال صعود سکه به قله ۲۹

برخی از معامله گران دیشب مدعی بودند که نرخ دلار در معاملات پشت خطی بار دیگر رشد کرد.فعالان بازار سکه معتقدند سکه در یک موقعیت حساس قرار دارد و در صورتی که نرخ دلار امروز بالا برود احتمال صعود به قله ۲۹ میلیون  تومان در روز جاری محتمل خواهد بود.

وضعیت خطرناک در بازار سکه

البته فاصله ارزش ذاتی و نقدی سکه به حدی رسیده که برخی از تحلیلگران می گویند وضعیت بازار سکه خطرناک است.این فاصله به بیش از ۷ میلیون تومان رسیده است.

شرایط هیجانی در بازار سکه/ قیمت سکه اصلاح می شود؟

روز گذشته فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازاری سکه امامی به بالای محدوده ۳۴ درصد رسید، حال آنکه در ابتدای هفته حدود ۳۰ درصد بود و در هفته گذشته عمدتا ۲۵ درصد بود.

افزایش شدید حباب سکه نشان می دهد که وضعیت هیجانی در بازار فلز گران بهای داخلی حکم فرماست و در این وضعیت، تمایل به فروش نیز پایین رفته است.

با این حال، برخی از تحلیل گران فنی انتظار دارند که در نزدیک مرز  ۳۰ میلیون تومانی به مرور اصلاح قیمت شکل بگیرد و فلز گران بهای داخلی حداقل بخشی از افزایش ارزش هفته های اخیر را از دست بدهد.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید