حساسیت بازار ساز در ایستگاه پایانی؛

معامله‌گران با دلار به تعطیلات می‌روند؟ /پیش بینی قیمت دلار

کدخبر: ۵۶۲۰۱۸
اقتصادنیوز : بخشی از فعالان باور دارند که سطح ریسک در بازار بالاست و به همین دلیل تصور می‌کنند که معامله‌گران ترجیح خواهند داد که با دلار به تعطیلات بروند و ریال نگهداری نکنند. اگر این اتفاق رخ دهد، دشوار است که در دو روز انتهایی سال، نوسان معنادار کاهشی رخ دهد.
معامله‌گران با دلار به تعطیلات می‌روند؟ /پیش بینی قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، چند روز تا پایان سال 1401 بیشتر باقی نمانده است. برخی از کانال ها و سایت ها شب گذشته مدعی بودند که نرخ دلار در معاملات پشت خطی به سمت بالا حرکت کرده است.

حساسیت بازار ساز در ایستگاه پایانی 

شب گذشته در حالی که عده ای از فعالان از احتمال رشد قیمت دلار در روز جاری سخن می گفتند؛ عده ای دیگر باور داشتند که معاملات پشت خطی خصوصا در روزهای انتهایی سال اعتبار بالایی ندارد.

از نگاه آنها، مالداران به دنبال فروش پیش از تعطیلات نوروز در بالاترین محدوده قیمتی ممکن هستند.این دسته از معامله گران می گفتند بازارساز روی قیمت بسته شده دلار در انتهای سال حساسیت دارد و به راحتی اجازه رشد را نخواهد داد.

بنابراین این دسته از تحلیلگران معتقدند احتمالا بازارساز در دو روز پایانی سال میزان عرضه را افزایش خواهد داد.

معامله گران با دلار به تعطیلات می روند؟

 بخشی از فعالان باور دارند که سطح ریسک در بازار بالاست و به همین دلیل تصور می‌کنند که معامله‌گران ترجیح خواهند داد که با دلار به تعطیلات بروند و ریال نگهداری نکنند. اگر این اتفاق رخ دهد، دشوار است که در دو روز انتهایی سال، نوسان معنادار کاهشی رخ دهد.

فرصت مناسب در اختیار بازیگران ارزی

برخی از فعالان نیز باور دارند که بازارساز تنها قیمت صرافی‌های منتخب را پایین خواهد آورد و این اتفاق فرصت مناسبی را در اختیار کسانی قرار خواهد داد که به دنبال کسب سود از اختلاف قیمت دلار بین بازار آزاد و صرافی‌های منتخب هستند. در این سناریو ممکن است که در بازار نیمه‌تعطیل، صف‌های ارزی در بازار طولانی‌تر شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید