سکه بازان خلاف جهت دیروز شنا می کنند؟

۲ دلیل ریزش قیمت سکه در بازار/پیش بینی قیمت سکه امروز

کدخبر: ۵۷۱۱۴۱
اقتصادنیوز: قیمت سکه که در روزهای گذشته وارد کانال ۳۵ میلیون تومان شده بود دیروز تا پله هشتم کانال ۳۳ میلیون تومان پایین آمد.
۲ دلیل ریزش قیمت سکه در بازار/پیش بینی قیمت سکه امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، روز گذشته با کاهشی شدن نرخ دلار در بازار غیر رسمی ، بازار سکه هم آرایش نزولی به خود گرفت.

قیمت سکه در سراشیبی افتاد

قیمت سکه که در روزهای گذشته وارد کانال ۳۵ میلیون تومان شده بود دیروز تا پله هشتم کانال ۳۳ میلیون تومان پایین آمد.

۲ دلیل مهم برای کاهش قیمت سکه

فعالان‌اقتصادی و سیاسی از ۲ دلیل مهم برای کاهش قیمت سکه نام می برند.

دیروز درهم و دلار در هرات وارد فاز نزول شد، همین امر باعث شد بازیگران ارزی تهران از فاز صعود خارج شوند و در خریدهای خود احتیاط کنند.با خروج دلار از مسیر صعود،فشار فروش در بازار سکه تا حدودی بالا رفت.

از طرفی هم یک سیگنال هسته ای به بازار رسید، خبری که باعث شد دلار و سکه کاهشی شود.

روز گذشته لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال، در پیامی توییتری از نصب مجدد دوربین‌های آژانس انرژی اتمی در تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد. به عقیده تحلیلگران سیاسی- اقتصادی بهبود روابط ایران و آژانس در حالت کلی می‌تواند به بهبود روابط خارجه کشور منجر شود. از همین رو انتشار اخبار این‌چنینی سمت و سوی انتظارات در بازار را تغییر داده و موجب کاهش فشار تقاضا در بازار می‌شود.

طلا صعودی شد، سکه بازان خلاف جهت دیروز شنا می کنند؟

روز گذشته قیمت اونس طلا تا نزدیک ۲۰۲۰ دلار بالا رفت.در شرایط فعلی عده ای از تحلیلگران باور دارند رشد طلای جهانی ممکن است زمینه ساز بازگشت خریدارن به بازار سکه شود و سکه بازان در روز جاری بر خلاف روز گذشته شنا کنند.

مولفه تاثیر گذار در بازار سکه

با این حال، برخی دیگر از فعالان اقتصادی مولفه اصلی و تاثیر گذار بر روی قیمت سکه را دلار می دانند.به عقیده این دسته در صورتی که اسکناس آمریکایی در روز جاری مانند دیروز اصلاح شود این امر ممکن است موجب خروج سکه بازان بیشتری از بازار شود.البته این دسته معتقدند اگر دلار بر خلاف مسیر دیروز حرکت کند و نوسان صعودی را تجربه کند این احتمال وجود دارد که سکه بازان بخشی از زیان روز گذشته را جبران کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید