آب یخ بر پیکر طلا ریخته شد

شوک قیمت طلا جهانی به بازار سکه ایران /پیش بینی قیمت سکه

کدخبر: ۵۷۱۷۶۳
اقتصادنیوز:برخی از تحلیلگران باور دارند که آب سردی که روز جمعه بر پیکر طلای جهانی ریخته شد ممکن است بازار سکه در روز جاری را تحت تاثیر قرار داده و سکه را در موقعیت نزول قرار دهد،با این حال عده ای امیدوارند نرخ دلار مسیر رشد را انتخاب کند.
شوک قیمت طلا جهانی به بازار سکه ایران /پیش بینی قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت اونس طلا در ۲ روز پایانی هفته قبل یک جزر و مد قیمتی را تجربه کرد. اونس جهانی بامداد پنجشنبه در واکنش به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو جهش خیره کننده ای را در کارنامه خود ثبت کرد و به یک رکورد تاریخی دست پیدا کرد.

جزئیات ثبت نام متقاضیان خودرو برای لیست نوبت دهی در طرح یکپارچه

خبر تازه درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

جهش خیره کننده نرخ طلای جهانی

قیمت اونس طلا تا بالای مرز ۲ هزار و ۸۰ دلار رفت.جهش یکباره قیمت طلا بازار سکه در ایران را هم تحت تاثیر قرار داد. فلز زرد رنگ داخلی روز پنجشنبه وارد کانال ۳۴ میلیون تومان شد.

رشد قیمت طلا تا جایی پیش رفته بود که عده ای از تحلیلگران اقتصادی از احتمال ۲ هزار و ۱۰۰ دلاری شدن‌ اونس طلا سخن گفتند.

اونس طلا به سقف تاریخی رسید

آب یخ بر پیکر طلا ریخته شد

با این حال، روز جمعه در بازارهای جهانی به دلیل آمار اقتصادی قدرتمند اقتصاد آمریکا بسیاری از سودهای روز پنجشنبه از دست رفت.

طلا پس از جلسه فدرال رزرو و اعلام احتمال پایان روند افزایش نرخ بهره روند رویایی خود را آغاز کرده بود، اما افزایش 253 هزار واحدی و بهتر از انتظار شغل در ماه آوریل در اقتصاد ایالات متحده سبب شد تا معامله گران از خواب رویایی بیدار شوند و هنوز کار عملیات انقباضی بانک مرکزی آمریکا را تمام شده تصور نکنند.

قیمت اونس طلا روز جمعه برای مدتی به زیر ۲ هزار دلار برگشت اما در زمان نگارش این گزارش در محدوده ۲هزار و ۱۶ دلار به فروش رسید.

سقوط طلا به زیر مرز ۲هزار دلاری

پیش بینی قیمت سکه بعد از پایین آمدن طلا از قله تاریخی

در شرایط فعلی عده ای از فعالان معتقدند که افت یکباره قیمت طلای جهانی سطح انتظارات در بازار سکه را به سرعت تغییر نخواهد داد و انتظارات همچنان صعودی است.

با این‌حال، برخی دیگر از تحلیلگران باور دارند که آب سردی که روز جمعه بر پیکر طلای جهانی ریخته شد ممکن است بازار سکه در روز جاری را تحت تاثیر قرار داده و سکه  را در موقعیت نزول قرار دهد.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر دلار

در این میان، عده ای دیگرمعتقدند که در صورتی که نرخ دلار در ابتدای هفته جاری برخلاف هفته قبل صعودی شود، این امر ممکن است بر قدرت سکه بازان افزایشی بیفزاید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید