رصد بازار مسکن؛

افزایش 2 برابری قیمت مسکن در این شهر

کدخبر: ۵۷۴۰۷۶
به گفته یک کارشناس امور ملکی، سال گذشته قیمت هر مترمربع مسکن در رباط کریم نصف قیمت حال حاضر بوده و هم‌اکنون برای هر مترمربع مسکن نوساز باید حدود 21 الی 22 میلیون تومان پرداخت.
افزایش 2 برابری قیمت مسکن در این شهر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شهرستان رباط کریم در جنوب غربی استان تهران واقع شده و از شمال به شهرستان شهریار از جنوب به شهرستان‌های ری و اسلامشهر از شرق به شهرستان بهارستان و از غرب به شهرستان زرندیه از توابع استان مرکزی متصل می‌شود.

یک کارشناس امور ملکی در شهر رباط کریم به اکوایران می‌گوید:هم‌اکنون خرید و فروش مسکن در بنگاه ملکی وی صورت می‌گیرد اما به نسبت کمتر از سابق و اکثر معاملات مربوط به ریزمتراژها است.

به گفته وی، قیمت مسکن در این شهر نسبت به اسفندماه سال گذشته افزایش داشته است؛ برای مثال، در بهمن و اسفندماه گذشته یک واحد نوساز با 17 الی 18 میلیون تومان به ازای هر مترمربع به فروش می‌رسید و الان این نرخ به حدود 22 میلیون تومان رسیده است.

این مشاور ملکی می‌گوید، در مدت مشابه سال گذشته، قیمت هر مترمربع مسکن در رباط کریم نصف قیمت فعلی بوده؛ یعنی هر مترمربع مسکن در این شهر حدود  10 الی 11 میلیون تومان به فروش می‌رسید.

طبق مشاهدات و بررسی ما از فایل‌های مشاوران املاک، برای خرید واحدی با متراژ 81 مترمربع در آبشناسان، با عمربنای 9 ساله، یک میلیارد و 750 میلیون تومان بودجه لازم است.

یک خانه 75 متری و 12 سال ساخت در بلوار مصلی، یک میلیارد و 450 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

واحدی نوساز با متراژ 95 مترمربع نرسیده به میدان آزادی، یک میلیارد و 710 میلیون تومان و در شهرک ادران واحدی 140 متری و 8 سال ساخت با قیمت  یک میلیارد و 540 میلیون تومان پیشنهاد شده است. در حوالی جاده شهرک خانه پرند، آپارتمانی با 91 مترمربع مساحت و 2 سال ساخت، 3 میلیارد و 100 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

جدول دو

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید