پیش شرط های صعود دلار در بازار تهران

پیش بینی قیمت دلار در اولین روز خرداد 1402

کدخبر: ۵۷۵۲۸۳
نرخ دلار دیشب در معاملات پشت خطی مرز مقاومتی دیروز را حفظ کرد؛ تحلیلگران اقتصادی معتقدند که در صورتی که این مرز در روز جاری حفظ شود احتمال سرک کشیدن دوباره دلار به کانال جدید وجود خواهد داشت.
پیش بینی قیمت دلار در اولین روز خرداد 1402

به گزارش اقتصادنیوز ؛ روز گذشته قیمت دلار در تهران و بازارهای همسایه صعودی شد. شواهد نشان می دهد که اسکناس آمریکایی در تهران با وجود اینکه به مرز جدید ورود کرد اما نتوانست به سمت مرز حمایتی کانال جدید گام بردارد و در نهایت از کانال جدید عقب نشینی کرد. به نظر می رسد عبور از مرز به هسته سختی تبدیل شده است.

توقف قیمت سکه در مرز حساس /پیش بینی بازار سکه امروز  

در روزهای اخیر دلار فردایی از نقدی فاصله گرفته؛ معامله‌گران می‌گویند به مناسبت آخر ماه اردیبهشت و بلوکه شدن ریال، نقدی پایینتر است. یعنی ریال در بازار نیست و توان خرید نقدی پایین است. به واسطه همین می‌گویند دوشنبه با شروع خرداد نقدی می‌تواند سمت فردایی برود و شکاف را کم کند.

خودرویی ها؛ دلار را جارو کردند؟ 

مهلت ثبت نام خودرو از روز جمعه  29 اردیبهشت به پایان رسید؛ در دو روز پایانی اردیبهشت روند صعودی قیمت دلار با پایان یافتن ثبت‌نام خودرو آغاز شد. 

با این حال، یکسری‌ها معتقدند اگر تحویل خودرو سایپا در ماه خرداد مشخص شود که سه ماهه‌ است، کسانی که واجد شرایط تحویل خودور می‌شوند، باید دوباره پول در بازار خودرو دپو کنند. به عقیده این دسته اگر سه ماهه باشد می‌توانیم دوباره شاهد فروش طلا و ارز در بازار برای تحویل خودرو باشیم اما اگر دوره تحویل طولانی‌تر اعلام شود امکان دپوی پول در بازار  خودرو  کمتر است.

پیش بینی قیمت دلار 

نرخ دلار دیشب در معاملات پشت خطی مرز مقاومتی دیروز را حفظ کرد؛ تحلیلگران اقتصادی معتقدند که در صورتی که این مرز در روز جاری حفظ شود احتمال سرک کشیدن دلار به کانال جدید وجود خواهد داشت.

فعالان اقتصادی باور دارند که پله دوم کانال پنجم برای بازیگران ارزی پر اهمیت است و تا در صورتی که این خاکریز تصرف شود و  دلار بالای این محدوده تثبیت بدهد امکان صعود اسکناس آمریکایی در تهران قوی خواهد شد.

 
 
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید