دپوی ۵۰ درصد خرمای تولیدی در سردخانه‌ها

وعده مهم رئیس انجمن خرما به مردم ایران!

کدخبر: ۶۳۰۲۶۶
اقتصادنیوز: رئیس انجمن خرما گفت: با توجه به دپوی ۵۰ درصد خرمای تولیدی در سردخانه‌ها، با ازدیاد تقاضا برای خرید در ماه رمضان هیچ گونه نوسان قیمتی نخواهیم داشت.
وعده مهم رئیس انجمن خرما به مردم ایران!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس انجمن خرما گفت: بنابر آمار امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن خرما در کشور تولید شد که ۷۰ درصد آن در بازار داخل مصرف و مابقی صادر می شود.

او سرانه مصرف خرما در کشور را حدود ۷ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: در برخی استان ها میزان مصرف خرما حدود ۳۰ گیلوگرم و برخی استان ها ۱.۵ کیلوگرم است.

رشید فرخی درباره آخرین وضعیت صادرات خرما گفت: بنابر آمار سال گذشته صادرات خرما ۵۰۰ میلیون دلار ارزآوری داشته است و طی یک برنامه ۵ ساله امکان افزایش صادرات به یک میلیارد دلار وجود دارد.

خبر مرتبط
قیمت هر کیلو خرما برای ماه رمضان

اقتصادنیوز: رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: خرمای مضافتی درجه یک اکنون درب سردخانه کیلویی 80 تا 85 هزار تومان به فروش می‌رسد که نرخ آن در سال گذشته کیلویی 70 هزار تومان بود و قیمت خرما امسال تنها با حدود 12 تا 13 درصد افزایش داشته

رئیس انجمن خرما ادامه داد: هم اکنون ۵۰ درصد خرمای مازاد تولیدی در سردخانه‌ها دپو شده‌اند که انتظار می رود با ابلاغ رسمی و هرچه سریع تر حذف عوارض صادرات، این میزان به بازارهای هدف صادر شود.

خبر مرتبط
خرمای ماه رمضان تأمین شد/ از میوه شب عید چه خبر؟

اقتصادنیوز: مدیرکل دفتر نظارت و بازرسی کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از تامین مرغ، گوشت، میوه و خرما برای شب عید و ماه رمضان خبر داد.

او گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد مصرف داخلی و خارجی خرما در ماه مبارک رمضان است، اما بدلیل دپو و ذخیره سازی مناسب محصول، نوسان قیمتی در ماه مبارک رمضان نداریم‌.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی