چهار کارشناس پیش بینی کردند:

نشانه ‌های امید به بورس1400

کدخبر: ۳۹۹۹۷۳
باتوجه به اینکه روز دوشنبه آخرین روزی بود که فروشنده‌ها می‌توانستند وجه نقد حاصل از فروش سهام خود را قبل از تعطیلات دریافت کنند شاهد کاهش فشار فروش در بازار سه شنبه بودیم.
نشانه ‌های امید به بورس1400

توقف 60 دقیقه نماد «فارس» برای رشد بیش از 20 درصدی و بازگشایی «فولاد» با صف خرید سنگین از جمله اتفاقات روحیه بخش بازار بود. افزایش اندک ارزش معاملات خرد، جمع‌آوری برخی صفوف فروش و در نهایت مثبت شدن برآیند خرید و فروش حقیقی‌ها بعد از یک ماه، از دیگر نشانه‌های امیدبخش بورس در یکی از آخرین روزهای سال 99 بود.

جو مثبت اما پر عرضه

علیرضا عزیزالهی | کارشناس بازار سرمایه

باتوجه به اینکه  روز دوشنبه آخرین روزی بود که فروشنده‌ها می‌توانستند وجه نقد حاصل از فروش سهام خود را قبل از تعطیلات دریافت کنند شاهد کاهش فشار فروش در بازار سه شنبه بودیم.

همانطور که در روزهای گذشته اشاره شد، کم‌کم جو مثبت شکل گرفته در سهم‌های شاخص ساز در حال بسط پیدا کردن به سایر سهم‌ها می‌باشد. امروز شاخص کل با رشد حدود 36000 واحدی به عدد 1،290،000 واحد رسید. در صورت تداوم روند معاملاتی شکل گرفته طی چند روز گذشته، به شرط تثبیت شاخص کل بالای محدوده 1،280،000 الی 1،340،000 واحد، میتواند به ادامه‌دار بودن این رشد، حداقل تا کانال 1.5 میلیون واحد امیدوار بود.پیش‌بینی می‌شود امروز نیز شاهد جوی مثبت و احتمالا پر عرضه باشیم.

اتفاقات روحیه بخش بازار

امیرحسین واعظ | کارشناس بازار سرمایه

مهلت سهامداران برای فروش سهام و دریافت وجه حاصل از آن قبل از تعطیلات سال نو، روز گذشته پایان یافت و در نتیجه در معاملات دیروز، بازار از حاشیه‌ها به دور بود. طبق روزهای گذشته نمادهای شاخص‌ساز روز درخشانی را سپری کردند و به این ترتیب نماگر بازار رشد 36 هزار واحدی را به ثبت رساند تا یادآور روزهای خوش بورس در بهار و نیمه اول تابستان باشد. توقف 60 دقیقه نماد «فارس» برای رشد بیش از 20 درصدی و بازگشایی «فولاد» با صف خرید سنگین از جمله اتفاقات روحیه بخش بازار بود. افزایش اندک ارزش معاملات خرد، جمع‌آوری برخی صفوف فروش و در نهایت مثبت شدن برآیند خرید و فروش حقیقی‌ها بعد از یک ماه، از دیگر نشانه‌های امیدبخش بورس در یکی از آخرین روزهای سال 99 بود. با این حال سهامداران منتظر خروجی جلسه شورای عالی بورس هستند تا بتوانند استراتژی معاملاتی خود را برای سال آینده  مشخص کنند.

این هم بازار بعد از تسویه

احمد بزرگی | کارشناس بازار سرمایه

دیروز بازار خوبی رو شاهد بودیم لازمه بازار خوب حجم معاملات است و سهام لیدر صف خرید بالایی داشتند.اما چرا بازیگران صف های سهام کوچک رو جمع نمی کنند.دلایل متعدی وجود دارد؛

اولین دلیل سلیقه ای عمل کردن ناظران بورسی است.به این منظور که اگر سهام کوچک از صف فروش به صف خرید برسند ناظر یا کد یا سهم را خواهد بست

دومین عامل عدم اعتماد به دولت و سخنان ضد و نقیض

سومین عامل نوسان روی سهام شاخص ساز

به گونه ای که تا رنج منفی در سهام لیدر زده می شود در سهام کوچک صف فروش ایجاد میکنند و باعث هدر رفت منابع میشود.پیشنهاد برای رفع چنین مشکلی این است که حقوقی ها هم به صورت جدی همراه با بازیگر اقدام به خرید کنند.در مورد بازار امروز پیش بینی این است که بازار پر حجم تر و پر نوسان تر از بازار دیروز  است.

بورس

زخم های ارتباطی در بازار سرمایه

سامی | کارشناس بازار سرمایه

یکی از مهم ترین اصول یک کسب و کار و گردش تجاری، اعتماد و ارتباط است.در زمینه ارتباطات، گاهی بی‌اعتمادی‌ها اوج می‌گیرد و موجب زخم های ارتباطی می شود. بدین معنی که شاید «ارتباط» ادامه داشته باشد اما مواردی بوجود آمده که اصل «اعتماد» زیر سوال رفته است و شاید کیفیت سابق را پیدا نکند.

در طی روزهای اخیر شاهد این بودیم که ارکان حقوقی بازار با حمایت های خود شاخص را از مرز ۱۲۷۰ عبور دادند و چه بسا امید را به در دل سهامداران واقعی زنده نمودند. اما با هر تزلزل در کندل ها شاهد این هستیم که سهامداران با عجله اقدام به فروش سهم خود می‌کنند.

شاخصه ای که در طی زمان از دست رفته باشد، برگشت آن نیز زمان بر است.باید صبور بود و عجولانه نسبت به بازار تصمیم نگرفت چرا که کماکان مقاومت های بسیاری پیش روی شاخص کل و شاخص هموزن وجود دارند.

شاخص هم‌وزن البته در یک کنج قرار گرفته که به احتمال زیاد از آن خارج خواهد شد. اما برای آن نیز مقاومت ها بسیار است.به هر صورت، موج های صعودی در دل بازار قرمز و نا امیدی شکل می‌گیرند و به نظر میتوان به بازار ۱۴۰۰ امیدوار بود.زمزمه هایی نیز در زمینه افزایش دامنه سهام به گوش می‌رسد که می‌تواند در بلند مدت به پویایی و نقد شوندگی بازار کمک کند‌.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید