آخرین تحولات بورس پایتخت

پایان صعودی بورس/ طلسم شاخص هم وزن شکست

کدخبر: ۴۱۵۰۷۴
امروز 5 خرداد 1400 شاخص هم وزن پس از 10 روز صعود کرد و شاخص کل بورس برای دومین روز متوالی رشد کرد تا هفته را صعودی به پایان ببرد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس 3 هزار و 915 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 109 هزار واحد رسید.

بورس

پایان صعودی هفته

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی حدود 4 هزار واحد رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز سه‌شنبه 3 هزار و 915 واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و 109 هزار و 369 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات 297 واحد نسبت به روز گذشته صعود کرد و در رقم 383 هزار و 140 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 29 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 582 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 146 نماد رشد قیمت داشتند که 116 نماد بورسی و 30 نماد فرابورسی بودند. همچنین 235 نماد کاهش قیمت داشتند که 148 نماد بورسی و 87 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 32 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 52 درصد بازار افت قیمت داشتند.

کاهش خروج پول حقیقی 

در روز چهارشنبه شاهد دهمین روز متوالی خروج پول حقیقی از بورس بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 225 میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل 23 درصد کاهش یافته است. 

در معاملات امروز بیش ترین خروج پول حقیقی به سهام فوکا (فولاد کاویان)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 36 میلیارد تومان بود. پس از فوکا، وپاسار (بانک پاسارگاد) و وبیمه (سرمایه‌گذاری صنعت بیمه) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

همچنین نمادهای وبملت، سبجنو و درازک نیز بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «فارس»، «رمپنا» و «فولاد» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و اپال و بوعلی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، فتوسا و وسپهر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

در روزی که بسیاری از گروه‌ها سبزپوش شدند نمادهای خودرویی با کاهش قیمت مواجه شدند. 

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز گذشته38 درصد افزایش یافت و در رقم 221 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 2 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 323 میلیارد تومان شد.

شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فتوسا) با صف‌ خرید 74 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از فتوسا، شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر) و وخارزم (سرمایه‌گذاری خوارزمی) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 137 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، بنو (بیمه تجارت نو)  و خزر (فنرسازی زر) و  بیشترین صف فروش را داشتند.

افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 5 هزار و 16 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 36 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت  14 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 2 هزار و 763 میلیارد تومان رسید.

شپنا و خساپا صدرنشین جدول معاملات

در معاملات امروز شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 73 میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، وصندوق بیشترین ارزش معاملات را داشت و باما رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن تنوین و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز سایپا با تعداد 393 میلیون و 221 هزار و 757 سهم در صدر قرار گرفته است. ایران خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. خگستر و غکورش در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید