نشانه های مثبت و منفی در بازار سهام

سنگینی سمت نزولی بورس /پیش بینی بورس امروز

کدخبر: ۴۱۹۳۱۷
در روزی که شاخص کل در رقم یک میلیون و 150 هزار واحد ماندگار شد، دو علامت منفی و دو علامت مثبت در معاملات دیده شد.
سنگینی سمت نزولی بورس /پیش بینی بورس امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 26 خرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 44 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 150 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 2 هزار و 946  واحد پائین آمد و در رقم 373 هزار و 374 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 98 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 374 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 105 نماد رشد قیمت و 304 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 23 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 66 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌های معدنی دماوند (کدما)، فراورده‌های نسوز آذر (کاذر) و شرکت تامین ماسه ریخته‌گری (کماسه) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های بیمه کوثر (کوثر)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) و توکاریل (توریل) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سصفها (سیمان اصفهان)، سکرد (سیمان کردستان) و تکشا (شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت قند شیروان (قشیر)، رایان هم افزا (رافزا) و فرابورس ایران (فرابورس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد عرضه هزار و 564 میلیارد تومانی بسته شد که نسبت به روز قبل 68 میلیارد تومان کاهش یافته است.

پیش بینی بورس

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات سه‌شنبه 156 نماد صف فروش و تنها 15 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 44 درصد کاهش یافت و در رقم 158 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 10 درصد کاهش یافت و هزار و 722 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب رقم مازاد عرضه بازار به هزار و 632 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 54 روز کاری گذشته از 8 فروردین به این سو است.

بیشترین تقاضاها

شرکت لیزینگ کارآفرین (با نماد معاملاتی ولکار) با صف‌ خرید 103 میلیارد تومانی برای چهارمین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ولکار ، فتوسا (تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان) و توریل (توکا ریل) بیشترین صف خرید را داشت. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 77 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) و ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته روند شاخص کل در 90 دقیقه ابتدایی صعودی بود و در 2 ساعت بعدی نزولی شد و به همان میزان که رشد کرده بود پائین آمد. به عبارت دیگر روند شاخص مشابه جزر و مد بود و در دو نیمه متفاوت 5 هزار واحد بالا رفت و 5 هزار واحد پائین آمد. دیروز قیمت سهام نمادهای بزرگی چون کگل، فولاد، فارس، خودرو، خساپا و شپنا افزایش یافت و بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل قیمت نمادهایی مثل سصفها، فملی، وامید، تاپیکو، سکرد و رمپنا کاهش یافت و بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

در روزی که شاخص کل در رقم یک میلیون و 150 هزار واحد ماندگار شد، دو علامت منفی و دو علامت مثبت در معاملات دیده شد.

از طرفی رقم مازاد عرضه بازار برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و با کاهش 4 درصدی –معادل 68 میلیارد تومان- به رقم هزار و 564 میلیارد تومان رسید. این در حالی است که سه هفته قبل رقم مازاد عرضه بیش از 3 هزار میلیارد بود. افت مازاد عرضه نشانه‌ای مثبت برای سهام داران است. علاه بر این روز گذشته ارزش معاملات خرد با رشد 2 درصدی به رقم 4 هزار و 82 میلیارد تومان رسید.

اما از سوی دیگر 2 نشانه منفی نیز در بازار سهام دیده می‌شود. روند خروج سهام داران برای ششمین روز ادامه یافت و ارزش پول حقیقی خروجی بازار 342 درصد افزایش داشت و به 579 میلیارد تومان رسید. همچنین شاخص هم وزن نیز باز هم نزول کرد. دیروز شاخص هم وزن 2 هزار و 946 واحد افت کرد و در سطح 373 هزار و 374 واحدی ایستاد که کمترین رقم در 140 روز کاری گذشته از 27 آبان سال 1399 به این سو است. با این حال علامت‌های منفی بازار پرقدرت‌تر از علامت‌های مثبت هستند و به نظر می‌رسد بتوانند امروز شاخص‌های بازار سهام را قرمزپوش کنند.

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید