گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام؛

پایان صعودی هفته پرنوسان بورس تهران

کدخبر: ۴۳۹۰۷۱
اقتصادنیوز: امروز 17 شهریور 1400 نماگرهای اصلی بازار سهام رشد اندکی داشتند و برای دومین روز پیاپی نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس 2 هزار 948 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 526 هزار واحد رسید.

بورس

پایان صعودی هفته

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی بیش از 2 هزار واحد رشد کرد. پس از آن نزولی شد و رشد نیم ساعت اول را از دست داد. اما بار دیگر شاخص رو به بالا تغییر جهت داد و در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز سه‌شنبه 2 هزار و 948 واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و 526 هزار و 9 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات 747 واحد نسبت به روز گذشته بالا آمد و در رقم 466 هزار و 95 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 102 واحد رشد کرد و به رقم 22 هزار و 768 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 233 نماد رشد قیمت داشتند که 175 نماد بورسی و 58 نماد فرابورسی بودند. همچنین 240 نماد کاهش قیمت داشتند که 164 نماد بورسی و 76 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 48 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 49 درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی 

روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 63 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.  

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فولاد (فولاد مبارکه) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 18 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، برکت (شرکت دارویی برکت) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

روز چهارشنبه نمادهای «شستا»، «کچاد» و «نوری» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «برکت»، «اپال» و «همراه» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و شستا و ولکار در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وهامون، مدیریت و گدنا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش صف های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 17 درصد افت کرد و در رقم 354 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 66 درصد کاهش یافت و 42 میلیارد تومان شد.

شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (مدیریت) با صف‌ خرید 128 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از مدیریت، نمادهای فمراد (شرکت آلومراد) و فرابورس (شرکت فرابورس ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به برکت (شرکت دارویی برکت) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 11 میلیارد تومانی داشت. پس از برکت، کدما (شرکت معدنی دماوند) و سپیدار (شرکت سپیدار سیستم آسیا) بیشترین صف فروش داشتند.

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 14 هزار و 423 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 33 درصد کاهش یافته است. 

ارزش معاملات خرد نیز با افت 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 726 میلیارد تومان رسید.

شستا و دی صدرنشین جدول معاملات

در معاملات امروز شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 309 میلیارد تومان بود.

پس از شستا، برکت بیشترین ارزش معاملات را داشت و شبندر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن سپید و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی (بانک دی) با تعداد 495 میلیون و 894 هزار و 251 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. حق تقدم فاراک و فاذر در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید