رشد 32 درصدی معاملات خرد سهام

شاخص بورس جهش کرد /افزایش قیمت سهام بانکی

کدخبر: ۴۸۰۶۳۸
اقتصادنیوز: در اولین روز کاری هفته، شاخص‌های بازار سهام رشد کردند و ارزش معاملات خرد سهام افزایش 32 درصدی داشت.
شاخص بورس جهش کرد /افزایش قیمت سهام بانکی

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه، چهاردهم اسفند 1400، شاخص کل بورس تهران با افزایش 17 هزار و 627 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 298 هزار و 818 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد هزار و 641 واحدی در سطح 335 هزار و 804 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 46 واحد بالا آمد و در سطح 17 هزار و 688 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 263 نماد رشد قیمت داشتند و 216 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 53 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 44 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای دو گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» افزایش یافت و این دو گروه سبزترین گروه‌های بازار سهام در روز شنبه بودند. 

نمادهای «فملی»، «کچاد» و «شستا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای «تیپیکو»، «شیران» و «تنوین» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «شاوان» و «شگویا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فزر»، «شرانل» و «شکام» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و فملی و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رونق معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 416 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 910 میلیارد تومان بود که 12 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش 32 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 191 میلیارد تومان رسید که 57 درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید