گزارش «اقتصادنیوز» از صف های خرید و فروش بورس؛

صعود خودرویی‌های بورس در روز نزول شاخص کل

کدخبر: ۵۱۹۹۸۵
اقتصادنیوز: در روزی که در اغلب گروه‌ها تعداد نمادهای قرمزپوش بیشتر بود، در گروه خودرویی تعداد سبزها بیشتر بود و سبزترین گروه بازار در معاملات سه‌شنبه بودند.
صعود خودرویی‌های بورس در روز نزول شاخص کل
خبرنگار: زهرا رضایی

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه پانزدهم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز قبل 5 هزار و 945 واحد افت کند و به رقم یک میلیون و 420 هزار و 833 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس با رشد 399 واحدی در سطح 410 هزار و 774 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 19 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 176 واحد قرار گرفت.  

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فارس»، «فملی» و «شستا» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «های وب»، «خزامیا» و «تملت» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «شاوان» و «کگهر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «خدیزل»، «فغدیر» و «وملل» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس های وب صدرنشین است و خساپا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، سبزوا و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

در روزی که در اغلب گروه‌ها تعداد نمادهای قرمزپوش بیشتر بود، در گروه خودرویی تعداد سبزها بیشتر بود و سبزترین گروه بازار در معاملات سه‌شنبه بودند. 

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 12 هزار و 522 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 8 هزار و 830 میلیارد تومان بود که 71 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 433 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات سه‌شنبه 78 نماد صف خرید داشتند و 36 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 6 درصدی به 239 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش با افزایش 32 درصدی به 331 میلیارد تومان بالغ شد.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 32 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 142 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد غنوش (شرکت نوش مازندران) با صف‌ خرید 20 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از غنوش، نمادهای وملی (هلدینگ صنعتی ملی)یزد) و ولغدر (لیزینگ خودرو غدیر) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که ارزش آن 17 میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نمادهای ثفارس، ثاباد، ثغرب و ساربیل بیشترین صف فروش را داشتند.

 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید