روند ورود و خروج پول حقیقی در بازار سهام؛

جذب سرمایه بورس در دی ماه ؛ 1.5 تریلیون تومان

کدخبر: ۵۴۸۸۴۰
اقتصادنیوز: شاخص بورس تهران در دی ماه برای سومین ماه متوالی روند صعودی داشت، اما بازار برخلاف ماه‌های پیشین با جذب سرمایه حقیقی همراه بود.
جذب سرمایه بورس در دی ماه ؛ 1.5 تریلیون تومان

به گزارش اقتصادنیوز، در 15 روز معاملاتی دی ماه در 10 روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. مجموع تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی در دی ماه هزار و 581 میلیارد تومان بود.

به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه 105 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شده است، در حالی که در ماه‌های آبان و آذر، در مجموع شاهد خروج  پول حقیقی  از بازار بودیم، در آبان خروج روزانه 259 میلیارد تومان و در آذر میانگین روزانه خروج سرمایه 43 میلیارد تومان بود.  

بیشترین رقم ورود پول حقیقی به روز چهارشنبه 7 دی ماه برمی‌گردد که 867 میلیارد تومان وارد شد. دومین رکورد در روز 17 دی و با رقم 701 میلیارد تومان ثبت شد. پس از این دو رکورد، بازار در روز 18 دی ماه نیز شاهد ورود 590 میلیارد تومان سرمایه حقیقی بود. 

با این همه، در دو روز کاری اخیر، خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بوده و شاخص کل نیز روند نزولی داشته است. روز چهارشنبه 385 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد و روز شنبه نیز این رقم به 200 میلیارد تومان کاهش یافت. 

روند شاخص بورس در دی 1401

با ایستادن شاخص بورس در سطح یک میلیون و 643 هزار واحد  بازدهی بورس در دی ماه به مثبت 9.8 درصد رسید. شاخص کل در 15 روز کاری اخیر -در دی  ماه- در مجموع 147 هزار و 522 واحد رشد کرده است. البته دی ماه به پایان نرسیده و در هفته پیش رو احتمال ریزش بازار وجود دارد، چرا که در دو روز کاری اخیر شاخص کل روند نزولی داشته است.

اما شاخص کل هم وزن نیز در روز شنبه نسبت به آخرین روز معاملاتی آذر ماه 59 هزار و 185 واحد بالاتر ایستاد. بنابراین شاخص هم وزن رشد 13 درصدی را در دی پشت سر گذاشت.

بورس

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید