بررسی جریان پول حقیقی در بازار سهام

تحرکات مشکوک در بورس

کدخبر: ۵۵۴۷۲۹
در معاملات هفته‌ای که از ارزش معاملات خرد اندکی برخوردار بود، نماد وبملت با 781 میلیارد تومان ارزش معاملات بیشترین ارزش را در بین نمادهای بازار داشت.
تحرکات مشکوک در بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در جریان معاملات بازار سهام در 5 روز معاملاتی اخیر برخی نماد‌ها با تحرکات مشکوکی همراه بوده‌اند. این تحرکات مشکوک شامل تغییرات ناگهانی و یا ورود و خروج مبلغ زیادی پول حقیقی به نماد می‌شود. از سوی دیگر میزان تغییرات ارزش معاملات در 5 روز اخیر نیز می‌تواند در بین شاخص‌سازان بازار و یا نماد‌های خرد، سهم‌هایی با ارزش معاملاتی بالاتر را مشخص نماید.

بررسی جریان پول حقیقی در بازار سهام

 در میان نماد‌های بازار بورس و فرابورس تهران، در هفته سوم بهمن ماه برخی از نماد‌ها با تحرکات مشکوکی همراه بودند. جریان معاملات در این هفته از ارزش معاملات کمی برخوردار بود و شاخص ها نیز بازدهی قابل توجهی نداشتند.

جریان پول حقیقی نشان دهنده حرکت کد‌های حقیقی بازار در میان سهم‌ها است که با ورود زیاد پول حقیقی به یک سهم نشان دهنده اقبال حقیقی‌ها به آن نماد بوده و خروج پول حقیقی سنگین از یک نماد نشان دهنده فرار حقیقی از آن سهم است. بورس تهران در 5 روز معاملاتی اخیر بیشترین ورود پول حقیقی را به جز صندوق‌های قابل معامله در نماد های ثجنوب و اردستان به ثبت رسانده است. این دو عرضه اولیه که در هفته های اخیر به صورت عمومی و خصوصی عرضه شدند در پنج روز معاملاتی گذشته مجموعاً نزدیک به 200 میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشتند.

بیشترین ورود11.21

پس از ثجنوب و اردستان نمادهای غدیس و غدانه از صنعت محصولات غذایی بیشترین ورود پول حقیقی را به ثبت رساندند. در میان این نمادها، نماد گدنا که در هفته‌های اخیر به دلیل نوسانات قیمتی شدید مورد توجه بود نیز قرار دارد که 18.4 میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشته است.

در میان نماد‌های بازار که در این 5 روز معاملاتی بیشترین خروج پول حقیقی را تجربه کرده‌اند؛ نماد وبملت که متعلق به سهام بانک ملت است؛ با 330 میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رسانده است. پس از نماد وبملت، نماد فملی و فولاد از صنعت فلزات اساسی به ترتیب با 117 میلیارد تومان و 98 میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را داشته‌اند. شپنا، شتران، داسوه، شستا، و شبندر نیز از دیگر نماد‌هایی هستند که در هفته قبل بیشترین خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

بیشترین خروج11.21

در معاملات هفته‌ای که از ارزش معاملات خرد اندکی برخوردار بود، نماد وبملت با 781 میلیارد تومان ارزش معاملات بیشترین ارزش را در بین نمادهای بازار داشت. پس از سهام بانک ملت، نماد خگستر با 539 میلیارد تومان و عرضه اولیه اردستان با 416 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات بازار را به ثبت رساندند. نکته قابل توجه اینجاست که سهام گدنا که از سهم‌های خرد بازار به شمار می‌رود در این پنج روز به ارزش معاملاتی 285 میلیارد تومانی رسیده که از ارزش معاملات سهام فولاد نیز بیشتر است و جایگاه چهارم را به این نماد اختصاص داده‌است.

 

بیشترین ارزش 11.21

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید