رصد بازار خودروهای داخلی؛

قیمت خودروهای سایپا در بازار امروز + جدول قیمت

کدخبر: ۴۴۱۹۲۷
اقتصادنیوز: خودروهای پرتیراژ سایپا امروز 28 شهریور 1400 شاهد تداوم افت قیمت در بازار بودند.
قیمت خودروهای سایپا در بازار امروز + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که پرتیراژهای سایپا امروز افت 1 تا 3 میلیون را در بازار تجربه کردند. با این شرایط می توان گفت رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که به مرور اثرات تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو در بازار در حال نمایان شدن است و این روند را می توان به خوبی در بازار پرتیراژهای سایپا مشاهده کرد. بطوریکه خودروهایی که طی ماههای اخیر رشد چند 10 میلیونی را ثبت کرده بودند، با تصویب این طرح در حال اصلاح قیمت هستند و این امر موجب شده تا بازار پرتیراژهای سایپا نزولی شود.

 چهارشنبه گذشته و پس از دو هفته انتظار مجلس به طرح ساماندهی صنعت خودرو رای مثبت داد تا به این طریق زمینه ایجاد تعادل در بازار خودرو فراهم شود. این طرح هرچند توانست نظر موافق مجلس را جلب کند اما مخالفان بسیاری دارد که در این خصوص می توان به مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز پژوهشهای مجلس اشاره کرد. با توجه به مخالفت این دو باید منتظر نظر شورای نگهبان بود، تاکنون شورای نگهبان انتقادات بسیاری به این طرح وارد کرده است ایراداتی که مجلس سعی کرده تا اینبار با برطرف کردن آنها زمینه اجرای این طرح را فراهم کند.

 از سوی دیگر بازار پرتیراژهای سایپا در حالی شکل نزولی به خود گرفته اند که نرخ دلار که از آن به عنوان یکی از عوامل اصلی اثرگذار در قیمت خودرو یاد می شود امروز شکل صعودی داشت. با این شرایط می توان گفت در حال حاضر بازار خودرو بیش از همه در انتظار تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو است و نزولی شدن بازار خودرو نیز به انتظار برای تصویب این طرح باز می گردد.


بیشتر بخوانید: کشف قیمت شاهین در بازار 


وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R » ،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

توجه به روند بازار امروز محصولات سایپا نشان دهنده آن است که امروز «کوییک R» افتی 3 میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به 170 میلیون رسید. از سوی دیگر «کوییک معمولی» هم با افتی یک میلیونی در بازار 169 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «تیبا 2» معمولی نیز در بازار افتی یک میلیون تومانی داشت و  155 میلیون تومان قیمت گذاری شد و قیمت «تیبا صندوقدار» نیز بدون تغییر در بازار به 144 میلیون تومان رسید. 

«ساینا» هم امروز بدون تغییر قیمت در بازار با قیمت 148 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو با توجه به فک رهن این خودرو زمینه قیمت گذاری برای این خودرو در بازار فراهم شد و  این خودرو در بازار 345 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

سایپا 29

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید