رصد بازار خودروهای داخلی؛

تداوم افت قیمت در بازار سایپا + جدول

کدخبر: ۴۴۱۶۶۱
اقتصادنیوز: خودروهای پرتیراژ سایپا امروز 28 شهریور 1400 شاهد تداوم افت قیمت در بازار بود سایپایی ها بازار را با افت یک میلیونی قیمت در بازار به پایان رساندند.
تداوم افت قیمت در بازار سایپا + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ اثرات تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو از روز گذشته در محصولات پرتیراژ سایپا نمایان شد و سایپایی‌ها امروز نیز همانند روز گذشته با افت قیمت روبرو شدند تا به این طریق پیش بینی فعالان بازار خودرو مبنی بر نمایان شدن اثرات این طرح در بازار محقق شود. چهارشنبه گذشته و پس از رای مثبت مجلس به طرح ساماندهی خودرو بسیاری تصور می کردند که با تصویب این طرح شاهد افت قیمت خودرو در بازار خواهیم بود، تصوری که در روز گذشته محقق شد و بازار با افت قیمت روبرو شد این روند امروز هم تداوم داشت.

بازار محصولات سایپا در حالی شکل نزولی به خود گرفتند که دلار هم امروز نوسان رو به پایین به خود گرفت، این امر نیز در بازار بی تاثیر نبود. رصد قیمت خودروهای سایپا در بازار نشان دهنده آن است که امروز محصولات سایپا افت یک میلیونی قیمت را تجربه کردند و تنها «کوییک معمولی» و «ساینا» بدون تغییر در بازار قیمت گذار شد.

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R » ،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

توجه به روند بازار امروز محصولات سایپا نشان دهنده آن است که امروز و با توجه به افت یک میلیونی قیمت در بازار «تیبا صندوقدار» در بازار به 144 میلیون رسید.  از سوی دیگر با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «تیبا 2» معمولی نیز در بازار افتی یک میلیون تومانی داشت و  156 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر   «کوییک معمولی» امروز بدون تغییر در بازار 170 میلیون تومان قیمت خورد و «کوییکR » هم با افت یک میلیونی قیمت در بازار به 173 میلیون تومانی رسید.

«ساینا» هم امروز بدون تغییر قیمت در بازار با قیمت 148 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

 همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 345 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 28

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید