رصد بازار خودروهای داخلی؛

قیمت در بازار خودرو درجا زد + جدول

کدخبر: ۴۵۰۱۷۹
اقتصادنیوز: همزمان با افت دویست تومانی قیمت دلار در بازار امروز 4 آبان 1400 قیمت خودرو در بازار درجا زد.
قیمت در بازار خودرو درجا زد + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی صورت گرفته از بازار خودرو نشان دهنده آن است که پس از رشد قیمت دلار در روز گذشته که افزایش قیمت خودرو در بازار را به همراه داشت. امروز ناگهان دلار افت قیمت در بازار داشت که این امر موجب شد تا بازار خودرو دچار شوک شود و بدون تغییر در بازار عرضه شود.

به گفته فعالان بازار خودرو چندی است نرخ دلار در بازار نوسان پی در پی دارد و این امر علاوه بر سردرگمی بازارهای سرمایه ای، بازار خودرو را نیز تحت تاثیر قرار داده است، بطوریکه بازار خودرو که مدتی بود مسیر خود را از دلار جدا کرده بود مجدد با اثربخشی از قیمت دلار در بازار قیمت گذاری شد.

روند قیمتی در بازار پرتیراژهای ایران خودرو در حالی رقم خورده که به گفته فعالان بازار خودرو عرضه و تقاضا در بازار بسیار محدود است و این امر موجب فریز بازار خودرو شده است. از سوی دیگر هرچند تصور می شد که طرح های فروش های فوری یا فروش فوق العاده خودروسازان بر روند بازار اثرگذارد، اما با توجه به اینکه این خودروها تا زمانی که در رهن شرکت های خودروسازی قرار دارند (اصولا یکسال) نمی توانند تاثیر در بازار داشته باشند با این شرایط بازار روند رو به رشد خود را ادامه می دهد.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7  » و «سمند سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک»  اشاره کرد.

با این شرایط می توان گفت امروز «سورن پلاس» بدون افزایش قیمت در بازار 312 میلیون تومان قیمت خورد و «سمند LX با موتورEF7 » نیز تغییر قیمت نداشت و در بازار 265 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

خانواده 206 هم بدون تغییر قیمت در بازار قیمت گذاری شدند. بر این اساس «پژو 206 تیپ 2» بدون تغییر در بازار با قیمت 249 میلیون تومان عرضه شد و « پژو 206 تیپ 5» و «پژو 206 صندوقدار» نیز بدون تغییر در بازار به ترتیب با قیمت 294 و 290 میلیون عرضه شدند.

از سوی دیگر قیمت «دنا پلاس توربو اتوماتیک» نیز امروز در بازار امروز 467 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا معمولی» نیز بدون تغییر 325 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

اما «رانا پلاس» نیز امروز تغییر قیمت نداشت و با قیمت 270 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

ایران 4

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید