رصد بازار خودروهای داخلی؛

افزایش 3 میلیونی قیمت ایران‌ خودرویی‌ها

کدخبر: ۴۴۹۹۳۵
اقتصادنیوز: پرونده خودروهای پرتیراژ ایران خودرو امروز سوم آبان 1400 چگونه بسته شد؟
افزایش 3 میلیونی قیمت ایران‌ خودرویی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز؛ ارزیابی صورت گرفته از بازار خودرو نشان دهنده آن است که از میان 8 محصول پرتیراژهای ایران خودرو امروز 4 خودرو رشد 2 تا 3 میلیونی قیمت در بازار داشتند و 4 خودرو نیز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند.

رشد قیمت برخی از محصولات ایران خودرو همزمان شد با افزایش نرخ دلار در بازار، بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو رشد قیمت دلار موجب شد تا برخی از عرضه کنند اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کنند. رشد قیمت در بازار پرتیراژهای ایران خودرو در حالی رقم خورد که به گفته فعالان بازار خودرو عرضه و تقاضا در بازار بسیار محدود است و این امر موجب فریز بازار خودرو شده است. از سوی دیگر هرچند تصور می شد که طرح های فروش های فوری یا فروش فوق العاده خودروسازان بر روند بازار اثرگذارد، اما با توجه به اینکه این خودروها تا زمانی که در رهن شرکت های خودروسازی قرار دارند (اصولا یکسال) نمی توانند تاثیر در بازار داشته باشند با این شرایط بازار روند رو به رشد خود را ادامه می دهد.

براساس ارزیابی های صورت گرفته در بازار در میان پرتیراژهای ایران خودرو امروز «سمند سورن پلاس »، «دنا پلاس توربو اتوماتیک»، « پژو 206 تیپ 5» و «پژو 206 صندوقدار» در بازار رشد 2 تا 3 میلیون قیمت داشتند.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7  » و «سمند سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک»  اشاره کرد.

با این شرایط می توان گفت امروز «سورن پلاس» با افزایش 3 میلیونی قیمت در بازار با قیمت 312 میلیون تومان قیمت خورد و «سمند LX با موتورEF7 » نیز تغییر قیمت نداشت و در بازار 265 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

خانواده 206 نیز هم بدون تغییر قیمت در بازار قیمت گذاری و هم افزایش قیمت داشتند.  بر این اساس «پژو 206 تیپ 2» بدون تغییر در بازار با قیمت 249 میلیون تومان عرضه شد

و « پژو 206 تیپ 5» نیز با افزایش 3 میلیون تومانی 294 میلیونی شد و «پژو 206 صندوقدار» نیز افزایش 2 میلیونی قیمت داشت و در بازار به 290 میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر قیمت «دنا پلاس توربو اتوماتیک» نیز امروز در بازار امروز 2 میلیون تومان گران شد و در بازار به 467 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا معمولی» نیز بدون تغییر 325 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

اما «رانا پلاس» نیز امروز تغییر قیمت نداشت و با قیمت 270 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

ایران 2

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید