ناکامی پژمان جمشیدی در جشنواره فیلم فجر/ گلاره عباسی سیمرغ را به خانه برد/ ستاره پسیانی درخشید

کدخبر: ۳۹۲۰۵۵
رویا افشار و رضا عطاران برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اصل زن و مرد در جشنواره فیلم فجر شدند.
ناکامی پژمان جمشیدی در جشنواره فیلم فجر/ گلاره عباسی سیمرغ را به خانه برد/ ستاره پسیانی درخشید

به گزارش اقتصادنیوز، آیین اختتامیه سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار می شود که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به پوریا رحیمی سام برای «زالاوا» رسید.

 بر اساس گزارش مهر، وی پس از دریافت این جایزه گفت: الهی شکر. از هیات داوران تشکر می‌کنم و احترام ویژه به نامزدهای این بخش دارم که دوست‌های نازنین من هستند. خوشحالم که از این جمع این جایزه به من رسید. من به نمایندگی از نوید پورفرج و هدی زین العابدین و بازگیران خوب کردستان این جایزه را می‌گیرم ۱۴ سال پیش پدرم را از دست دادم در حالی که روی صحنه تئاتر بودم هیچوقت نتوانستم به خاکسپاری او برسم. ۱۴ سال است منتظر این لحظه هستم سلام بابا آن چیزی که ۱۴ سال پیش کنار گذاشتی را گرفتم.

عرفان ابراهیمی برای فیلم «مامان»، پژمان جمشیدی برای فیلم «شیشلیک»، وحید رهبانی برای فیلم «مصلحت» و پدرام شریفی برای فیلم «بی همه چیز» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن؛ گلاره عباسی برای «ابلق»

همچنین سیمرغ بهترین نقش مکمل زن به گلاره عباسی برای «ابلق» رسید.

گلاره عباسی در این بخش گفت: خوشحالم که در یک جمع صمیمانه این جایزه را می‌گیرم. از نرگس آبیار به خاطر اعتمادی که به من داشته است تشکر می‌کنم. قبل از اینکه بیایم پدرم تماس گرفت و گفت از ما تشکر نکن، چون در هر برنامه‌ای از ما تشکر کردی. ولی به حرف او گوش نمی‌کنم و از پدر و مادرم تشکر می‌کنم از خانواده «ابلق» هم ممنونم.

آزیتا حاجیان برای فیلم «خط فرضی»، الهام شفیعی برای فیلم «روزی روزگاری آبادان» و گیتی معینی برای فیلم «ابلق» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

بهترین بازیگر نقش اول مرد؛ رضا عطاران برای «روشن»

در ادامه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به رضا عطاران در «روشن» رسید.

عطاران در این بخش گفت: به روح‌الله حجازی تبریک می‌گویم همینطور از آقای مهدویان برای «شیشلیک» هم تشکر می‌کنم به هر حال مردم فیلم او را می‌بینند و نظرشان را می‌گویند امیدوارم زودتر این ماجراها تمام شود و روند واکسیناسیون زودتر تمام شود امیدوارم برای هر شهر یک آمپول‌زن نگذارند! کار سرعت بگیرد و زودتر از این وضعیت رها شویم.

پرویز پرستویی برای فیلم «بی همه چیز»، نوید پورفرج برای فیلم «زالاوا»، محسن تنابنده برای فیلم «روزی روزگاری آبادان»، میلاد صویلوی برای فیلم «یدو» و امیر نوروزی برای فیلم «مامان» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

بهترین بازیگر نقش اول زن؛ رویا افشار برای «مامان»

در این بخش هیأت داوران، دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن را به ستاره پسیانی برای «یدو» اهدا کرد.

پسیانی در این بخش گفت: خوشحالم که همگی را اینجا می‌بینم. از عوامل تولید «یدو» تشکر می‌کنم. آقای جعفری ممنونم که فیلم انسانی «یدو» را ساختید. از پدر و مادرم که من را با سینما آشنا کردند هم تشکر می‌کنم.

در ادامه سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن به رویا افشار برای «مامان» رسید.

افشار پس از دریافت سیمرغ خود گفت: مطمئنم که این انتخاب، بسیار سخت بوده است، ولی ناگزیر از انتخاب هستیم. افتخار می‌کنم که سال‌های زیادی در کنار مردم ایستادم. مردمی که این روزها روزگار خوبی را نمی‌گذرانند. افتخار می‌کنم که چهره‌ای صادق از مردم را به نمایش گذاشتم. از تیم این فیلم تشکر می‌کنم.

الناز حبیبی برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»، ملیسا ذاکری برای فیلم «ستاره بازی»، الناز شاکردوست برای فیلم «ابلق» و نازنین فراهانی برای فیلم «مصلحت» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید