دست‌کم10 درصد مبتلایان در بیمارستان بستری شده‌اند

رشد بی‌سابقه بیماران کرونایی در ایران+ نمودار

کدخبر: ۴۲۵۹۸۰
اقتصادنیوز: رکوردزنی‌های بیماری کرونا درکشور همچنان ادامه دارد. ابتلا و بستری در این روزها به بیشترین میزان خود در دوماه اخیر رسیده و شاخص بیماران تحت درمان نیز بیشترین رشد روزانه خود در این مقطع را به ثبت رسانده است
رشد بی‌سابقه بیماران کرونایی در ایران+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، افزایش آمار ابتلا در روزهای اخیر یادآور قرمزترین وضعیت تجربه شده در فروردین 1400 بوده است. رشد ابتلا و بستری در این روز ها دوباره به حد وضعیت قرمز سپری شده در موج چهارم رسیده و همچنان در شاخه های مختلف در حال رکورد زنی است.

در همین خصوص در سه بخش ابتلا، بستری و بیماران تحت درمان سه رکورد مهم در روز 22 تیر ماه به ثبت رسیده است.

رکوردزنی های پی در پی ابتلا به کرونا در ایران

شمار مبتلایان در روز جاری معادل با 22 هزار و 750 نفر بوده است. از 13 اردیبهشت به بعد و با فروکش کردن موج چهارم ابتلا در ایران دیگر این آمار از مرز 20 هزار نفر فراتر نرفته بود. 

اما در هفت روز گذشته این سومین روزی است که این اتفاق رخ داده و در آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان شاهد ثبت رکوردهای کم سابقه ابتلا هستیم.

طبق روندهای آماری این آغاز موج پنجم کرونایی در کشور بوده اما آمارهای ثبت شده، سطحی معادل با پیک های آماری در موج چهارم داشته است. 

به عبارت دیگر اگر پنجمین موج برخاسته از شیوع کرونا در کشور متوقف نشود ممکن است شاهد ثبت رکوردهای بی سابقه و خطرناک تری از ابتلا در کشور باشیم. این نکته در مورد بستری های روزانه نیز صادق است.

کرونا

رکورد 2 ماهه بستری ها شکست

در روز 22 تیر ماه 2 هزار و 400 نفر در بیماستان‌ها بستری شدند که در مقایسه با روز قبل تقریبا 49 درصد افزایش پیدا کرده است.

بررسی آمار بستری‌های کرونایی درکشور نشان می‌دهد از روز 18 اردیبهشت ماه تا کنون ثبت این میزان بستری در بیمارستان‌ها بی‌سابقه بوده است.

نسبت میانگین بستری‌های هفت روزه کشور به متوسط هفتگی ابتلا در سال 1400 نشان می‌دهد با وجود آنکه نسبت بستری به بیماران در مقایسه با قله موج چهارم اندکی کاهش یافته اما طبق این بررسی حداقل 10 درصد مبتلایان به کرونا در سال جاری در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

اما آن چه در این روزها موجب کاهش اندک نسبت بستری شده رشد ابتلا در کشور بوده که ممکن است در روزهای آینده و ادامه اثرگذاری ابتلا بر بستری ها این نسبت نیز افزایشی شود.

کرونا

رکورد رشد بیماران تحت در مان در کشور

اگر مجموع بهبودی و جانباختگان در هر روز را از کل مبتلایان به کرونا در همان روز کسر کنیم حاصل برابر با تعداد بیماران تحت درمان (active case) در همان مقطع خواهد بود که یا در منزل یا در بیمارستانها بستری هستند.

این رقم اکنون برابر با 274 هزار و 248 نفر برآورد شده است. به عبارت دیگر در کشور به همین میزان بیمار مبتلا به کرونا وجود دارد که یا در بیمارستان ها و یا در منازل تحت درمان هستند. این متغیر با تغییر داده های ابتلا و فوت و بهبودی در هرروز تغییر می کند و از خود روندی روزانه را برجای می گذارد.

اکنون در روز 22 تیر ماه مشاهده می‌شود رشد روزانه متغیر بیماران تحت درمان در کشور تقریبا 3 درصد است. مقایسه این رقم با روزهای قبل نشان میدهد تقریبا رشد بیماران تحت درمان در ایران دوباره به قله ثبت شده در فروردین ماه 1400 رسیده و همچنان در مسیر افزایش قرار دارد.

درنهایت رشد ابتلا و بستری در کشور از سویی و رکورد جهش در متغیر بیماران بدحال از سویی دیگر وضعیت قرمز بیماری کرونا در کشور را خطرناکتر از قبل توصیف می کند. این افزایش در سه متغیر، علامتی هشدار دهنده در رابطه با تهیه لوازم و تجهیزات درمانی در خصوص مبارزه با کرونا بوده و لزوم توجه به درمان و پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری در کشور را بیش تر از قبل مینماید.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید