مرجانه گلچین کرونا گرفت

کدخبر: ۴۲۶۸۱۳
مرجانه گلچین با انتشار ویدیویی در فضای مجازی از ابتلایش به کرونا و طی کردن دوران سخت بیماری خبر داده است.
مرجانه گلچین کرونا گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این بازیگر با ظاهری که گویای شرایط دشوار کروناست که از سر گذرانده، در ویدئوی منتشرشده گفته است:

«بعد از طی کردن دوران سخت بیماری کرونا خدمت رسیدم تا از همراهی ها، دلجویی ها و احوال پرسی‌های شما تشکر کنم. اگر چه اصلا دلم نمی‌خواست کسی از بیماری من آگاه شود زیرا همیشه شما من را با روحیه شاد دیده‌اید اما گوش به گوش رفت و خبردار شدند.»

گلچین سپس درباره شرایط بیماری اش گفته است: سخت بود؛ آنقدر سخت که فکر می‌کنم از یک کابوس وحشتناک پریده‌ام و هنوز هم بدنم از آن خواب وحشتناک عرق کرده، ترسیده و یخ زه است.

خیلی سخت گذشت به اندازه‌ی  که اگر تجربه‌اش نمی‌کردم انقدر کرونا را جدی نمی‌گرفتم اما بسیار جدی و بسیار خطرناک و آزاددهنده است. مشکل من در کرونا بیشتر مربوط به قسمت سرم بود. سردرد و گردن درد. گوش دردهای وحشتناکی داشتم که هنوز هم برطرف نشده است. در روزهای اول بدن درد و سرفه هم داشتم خوشبختانه با تشخیص به موقع دکترم و شروع آنتی بیوتیک ریه‌ام درگیر نشد. اما تا آخرین روزهای درمان تعریق و تب را داشتم. بی حالی و بی انرژی عجیبی و غریبی دارد کرونا. همه ما بارها مریض شده ایم و آنفلوآنزا گرفته‌ایم اما این بیماری را هیچکس تجربه نکرده و امیدوارم هیچکس هم تجربه نکند.

او ادامه داده است: «برای همه مریضان آرزوی شفا دارم. بیماری سخت است اما این سختی را دوستان و یاران و خانواده برایم سبک کردند. کمی سخت بود زیرا در این دوران بدون پرستار ماندم یکی دو تا از پرستارها متوجه شدند و فکر کنم که ترسیده بودند خودم هم صلاح نمی دانستم در کنارم باشند؛ از ترس اینکه در مورد یکی واکنش‌هی حاد تری نشان دهد وجدانم قبول نمی‌کرد. در تمام این مدت در کنار مادرم بودم که سالمندند و چون تماس نزدیکی با ایشان داشتم دلهره داشتم که درگیرشان نکنم. سخت از جایش بلند می‌شود و من ناچار بودن تمام امورات یک مریضی که بستری هست را هم انجام دهم.»

این بازیگر در ادامه با بیان چندی از  دلخوری‌های این روزهایش گفته است: «کمی دلخور و دلگیرم. وقتی ما در مورد مقام و منزلت سالمند صحبت می‌کنیم نباید فقط در حد شعار باشد. سالمند نیاز به توجه دارد و اگر خانواده‌ها اینکار را با عشق و محبت و با تمام وجودشان انجام می‌دهند نیاز به حمایت هم دارند. در هر صوت این‌ها عمری را در این کشور گذرانده‌اند، پیر شده‌اند و خدماتی داشته‌اند؛  این به این منزله نیست که وقتی سالمند شدی باید فراموش شوی. متاسفم که برای ماهایی که داریم علاوه بر مراقبت‌هایی که باید از خودمان بکنیم از سالمند هم مراقبت می‌کنیم، هیچگونه حمایتی نداریم. پوشک‌هایی که بسیار گران شده‌اند اما بی کیفیت هستند. چیزی که من در همه جای دنیا شنیده‌ام به صورت رایگان در اختیار سالمندان قرار می‌گیرد.

وقتی مریضی و دچار کرونا می‌شوی باید از مواد غذایی خوب استفاده کنی؛ با این هزینه‌های سرسام آور یک خانواده در حالت طبیعی هم نمی‌تواند از مواد غذایی که یک مریض نیاز ندارد هم استفاده کند چه برسد به کسی که باید هر روز آبمیوه بخورد و از گوشت و مرغ فراوان استفاده کند و این‌ها برای خانواده‌هایی که در توانشان نیست به یک رویا شبیه است. داروهای بسیار گران و قیمت‌های سرسام آور هر کدامشان معضلی است برای کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند و حالا حالا هم نخواهند زد. نمی‌دانم تا کی باید در مورد این مشکلات صحبت کنیم. از طرفی هم اخبار ناخوشایند در مورد کشتن حیوانات اذیت کننده است ما به اندازه کافی اذیت شده‌ایم خواهش می‌کنم بیش از این با روح و روان مردم بازی نکنید بگذارید حداقل وقتی مریض هستند و در خانه اگر یک لحظه تلویزیون را روشن می کنند اخبار انقدر اذیت کننده نباشد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید