گزارش اقتصادنیوز از آخرین آمار رسمی بحران کرونا

ثبت سیاه‌ترین روز درتقویم کرونایی ایران + نمودار

کدخبر: ۴۳۵۰۴۵
اقتصادنیوز: رکوردزنی‌های پی در پی آماری در بیماران بدحال کرونایی در ایران همچنان ادامه داشته و فشار بر کادر درمان را به بالاترین حد خود در روزهای کرونازده کشور رسانده است. رکوردزنی مرگ ومیر کرونایی نیز از سوی دیگر موجب شد تا وضعیت کرونایی در ایران به بحرانی‌ترین حد خود در این روز برسد.
ثبت سیاه‌ترین روز درتقویم کرونایی ایران + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، مهمترین اتفاقات آماری روزهای اخیر رکوردزنی های  متغیر سیاه کرونایی در کشور است. این متغیر در موج پنجم کرونایی در کشور مراتبی را ثبت کرد که در هیچ‌کدام از اوج‌ و فرود‌های قبلی کرونایی در روزهای اخیر سابقه نداشته است.

این رکوردزنی ها در ادامه افزایش در شمار مبتلایان در مرداد ماه و موج بستری بیماران در بیمارستانها رخ داده است.

کرونا

آیا ابتلا به سقف برخورد کرده است؟

شمار مبتلایان روزانه در روز پایانی مرداد ماه برابر با 36 هزار و 419 نفر اعلام شده و نسبت به روز قبل 51 درصد افزایش پیدا کرد. 

بررسی میانگین هفت روزه این متغیر نشان می‌دهد به طور متوسط در هفت روز گذشته روزی 35 هزار و 900 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

روند این متغیر نشان میدهد تقریبا در 5 روز اخیر روند ابتلا در کشور از بیشینه خود در موج پنجم فاصله گرفته و از روزی 40 هزار نفر به روزی 35 هزار و 900 نفر به طور میانگین رسیده است. به نظر می رسد ابتلا به کرونا تحت قرنطینه اعمال شده به سقف خود برخورد کرده و در حال کافروکش کردن باشد.

در نهایت باوجود آنکه شمار مبتلایان دستخوش کاهشی موقت شده اما باز هم این سطح از ابتلا در کشور در مراتب بالایی به نسبت روزهای کرونا زده کشور قرار دارد.

اما وضع آمارها در بخش ها بیمارستانی هنوز خطرناک است.

کرونا

رکورد فشار بر کادر درمان

برای مقایسه فشار بر کادر درمان می توان از مجموع بستری ها و بیماران بدحال کرونایی بهره جست. این مجموع حداقل بستری های بیمارستانهاست اما روند اما می تواند نشان دهد در هر وضعیت فشار بر کادر درمان در مقیسه ب دیگر روزها چگونه است؟

شمار بستری های کرونایی در روز پایانی مرداد ماه برابر با 5 هزار و 7 نفر اعلام شد. در 551 روزی که ویروس کرونا در ایران شیوع پیدا کرده است این پنجمین روزی است که آمارهای روزانه بستری در ایران بالاتر از 5 هزار نفر به ثبت می رسد.

در سوی دیگر آمارهای روزانه بیماران بدحال کرونایی 11 روز است که در کشور از مرز 7 هزار نفر فراتر رفته و هر روز رکوردی جدید در کشور را ثبت می کند.

این متغیر اکنون در روز 31 مرداد ماه برابر با 7 هزار و 662 نفر اعلام شده است. 

بنابر آمارهای وزارت بهداشت و درمان مجموع این دو متغیر اکنون معادل با 12 هزار و 669 نفر بوده است. مقایسه این رقم با 18 ماه گذشته نشان میدهد در کل روزهای کرونازده کشور این میزان از فشار بر کادر درمان و بستری بیماران در کشور بی سابقه بوده و همچنان در حال رکوردزنی است.

کرونا

رکورد مرگ ومیر کرونایی در ایران

آمارهای مرگ و میر در هر موج کرونایی در کشور با اندکی تاخیر پس از تغییرات آماری ابتلا دچارتغییر می شود.

در همین رابطه در ایران در روزهای اخیر آمار جانباختگان کرونایی از مرز 600 نفر فراتر رفته و در روز 31 مرداد ماه به رکورد خود در 551 روز شیوع این ویروس دست پیدا کرده است.

دراین روز طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان 684 نفر جان خود را بر سر ابتلا به کرونا از دست داده اندکه در تقویم کرونایی ایران بی سابقه بوده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید